תעקבו אחרינו

תכונות שליליות בראיון עבודה – למה לשים לב

אחת מהשאלות המפחידות ביותר עבור כל מחפש עבודה תמיד היתה מהן התכונות השליליות שלך? או ספר לי על תכונה חיובית ותכונה שלילית שלך. כל מי שעבר תהליך של חיפוש עבודה וזימון לראיונות יודע שהוא צריך לבוא מוכן מראש ולתת למראיין תשובה מתחכמת שתשמע כנה מצד אחד ולא תביא לפסילתו כמועמד מן הצד השני.

מתרכזים בעבר כדי לחזות את העתיד

כיום, בין אם מראיינים אתכם בחברה עצמה או דרך חברת השמה, עדיין נהוג לשאול את השאלות האלה. אך צורת התשאול נעשית בצורה מעודנת יותר המתייחסת לאופי המקצועי ולא לאופי האישי. למעשה, מדובר בהקלה גדולה עבור המתראיין לתפקיד שכן כעת הוא או היא לא מרגישים שמעלים אותם על המוקד, אלא מבקשים מהם לתאר סיטואציה בה חוו כישלון או אתגר.

ההתמקדות בהתנהלות המקצועית בעבר אינה מקרית ומטרתה היא לזהות דפוסי התנהלות שאינם רצויים העלולים להופיע בעת מילוי התפקיד החדש. כאשר המראיין שומע על דרך ההתמודדות של המרואין עם הסיטואציה הוא לומד כיצד המרואין התמודד עם הקשיים, התגבר עליהם והצליח בתפקיד (או שלא).

אז למה צריך לשים לב כששואלים אתכם על תכונות שליליות בראיון עבודה? קודם כל חשוב לדעת שלמראיין יש חוש שישי בעזרתו הוא יכול לזהות תשובות מזויפות כמו פרפקציוניזם, חוסר יכולת לקבל ביקורת, ריכוזיות וכדומה. לכן, כדאי להתכונן מראש בבית עם תשובה מוכנה, אך להכין אותה כך שתשמע אמינה וריאלית.

איך לענות כששואלים על תכונות שליליות בראיון עבודה?

עד כמה שמדובר בשאלות שלעיתים מגבירות את דופק הלב וגורמות לפנים להסמיק ממבוכה, חשוב לענות למראיין בצורה עניינית, מדויקת הכוללת שני דברים:

הדבר הראשון הוא לענות תשובה המציגה את החסרונות והיתרונות האישיים שלכם, תוך התייחסות לתפקיד עצמו. לדוגמה, אני יודע שאני אוהב להיות בשליטה על הכל, כך שיהיה לי קשה להאציל סמכויות לאנשי הצוות שלי. כלומר, חשוב שתהיו מודעים ליתרונות ולחסרונות שלכם ותצליחו להסביר אותם בהקשר של התפקיד אליו אתם מבקשים להתקבל.

הדבר השני שיש לשים לב אליו הצד הפרקטי. איך יישמתם את אותם חסרונות ויתרונות כאשר נאלצתם להתמודד עם העבודה בשטח. לדוגמה, למרות שקשה לי להאציל משימות, העברתי כמה מהן לצוות שלי והצבתי תאריך דד ליין. עד שהתאריך הזה הגיע, הייתי שואל אותם כבדרך אגב במהלך הפסקת הצהריים או הפסקת הקפה, האם הכל בסדר והאם הם צריכים עזרה. זו היתה הדרך שלי לברר בצורה עקיפה שהעבודה מתבצעת ולא נגיע לדד ליין עם שאלות ותיקונים רבים.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור