תעקבו אחרינו

עבודה חדשה בחו”ל? כל מה שצריך לדעת על רילוקיישן

יותר ויותר יחידים, זוגות ומשפחות מנסים להגשים חלום ולמצוא עבודה בחו”ל או לעשות רילוקיישן. אבל מעבר כזה בין אם הוא לכמה חודשים, כמה שנים או לצמיתות מצריך הכנה יסודית ואיסוף מידע כך שתהיה ברגע האמת נחיתה קלה והתאקלמות מהירה ומוצלחת.

ריכזנו עבורכם את הדברים החשובים שצריך לדעת שנמצאים בתהליך מציאת עבודה בחו”ל

  1. כתיבת קורות חיים עדכניים – אנשים רבים שולחים קורות חיים אבל לא טורחים לעדכן אותם או להתאים אותם למשרה הרלבנטית. היות והמגייסות מקבלות כמויות עצומות של קורות חיים מדי יום, מומלץ להכין כמה גרסאות של קורות חיים כך שיתאימו למשרה המבוקשת ויבלטו לעומת המועמדים האחרים.
  2. מכתבי המלצה – מעידים רבות על היכולות המקצועיות והבינאישיות שלכם כעובדים. מומלץ להכין כמה מכתבי המלצה מכמה מעסיקים שונים שיעניקו למראיינים תמונה אמיתית יותר של היכולת שלכם.
  3. תיק עבודות – אם יש לכם אפשרות צרפו לקורות החיים קישור לתיק העבודות שלכם, חשוב כמובן לעדכן את העבודות לאורך השנים ולא להציג עבודות שעושות עוול ליכולות שלכם.
  4. סבלנות ואורך רוח– מציאת עבודה בחו”ל אינה מתרחשת בין לילה, לעיתים התהליך נמשך חודשים ארוכים וחשוב להיערך נפשית לקראת תהליך ארוך של ראיונות ומיונים שעלול להסתיים במפח נפש.
  5. אופטימיות – גם אם קיבלתם הרבה תשובות שליליות, אל תאבדו תקווה ותאמינו ביכולות שלכם למצוא עבודה בחו”ל גם אם זה יקח זמן.

ומה אחרי שמצאתם עבודה בחו”ל?

בשעה טובה מצאתם עבודה בחו”ל ואתם מוכנים לשלב הבא – העברת המשפחה אל מדינת היעד. הכנה זו אינה פשוטה שכן היא כוללת הסדרת השהות באופן חוקי לכם ולבני המשפחה:

איתור בית למגורים – האם לשכור בית בקרבת המשרד או לשכור בית עם חדר עבודה? האם לגור בעיר או בפרברים? האם לגור בבית פרטי או בבית דירות? האם להיעזר במתווך מקומי או באיש קשר ישראלי?אין ספק שסוגיית הדיור היא אחת מהדילמות הגדולות המכריעות כשעושים רילוקיישן לחו”ל וככל שפותרים אותה מהר יותר כך אפשר להכות שורשים חדשים במדינת היעד החדשה.

הוצאת אישורי עבודה לבן או בת הזוג – רב בני הזוג מוגבלים במספר השעות ו/או בסוג העבודה שהם יכולים לעבוד בה. הוצאת אישור עבודה כזה מעניקה לבן או בת הזוג את היכולת להגשים את עצמו ולא לחוש כי הקריירה שלו נמצאת בהקפאה בזמן שהקריירה שלכם נוסקת.

רכישת רכב – בדומה לסוגיית הדיור, גם כאן ישנן מספר שאלות הדורשות מענה מקדים: האם לקנות רכב משומש או רכב חדש? האם לנסוע לעבודה בתחבורה ציבורית או באופניים? כיצד משלמים על הרכב – בתשלומים או בתשלום אחד?

מציאת מסגרות חינוכיות לילדים – במדינות רבות בשונה מישראל קיימת מערכת חינוך פרטית וציבורית. כשהורים עושים רילוקיישן פעמים רבות הם מוצאים את עצמם מתלבטים האם לשלוח את הילדים לבית ספר ציבורי, פרטי או בכלל דתי.

פתיחת חשבון בנק והסדרת תשלומי מס – מוטב לעשות זאת כבר בשבוע הראשון של הנחיתה במדינת היעד.

יצירת קשר עם הקהילה היהודית והישראלית בארץ היעד – מוטב כבר בתהליך המיון לעבודה לגשש ולאתר את הקהילות היהודית והישראליות במדינות היעד ולנסות ליצור קשרים חברתיים. אחד מהקשיים העיקריים של הרילוקשיין הוא יצירת קשרים חברתיים חדשים, ככל שתקדימו ליצור חברויות חדשות כך ההתאקלמות וההשתלבות בקהילה הישראלית המקומית תהיה קלה ומהירה יותר.

הסדרת ביטוח רפואי – גם מערכת הבריאות בחו”ל נחלקת לרפואה פרטית או רפואה ציבורית. ברב המדינות כל ביקור אצל הרופא עולה כסף ואם אין לכם כיסוי רפואי מחירם של הביקורים, המעקבים, הטיפולים והתרופות עלול להגיע למחירים גבוהים מאוד. מומלץ לוודא כי המעסיק החדש מציע לכם חוזה רילוקיישן הכולל כיסוי ביטוחי רפואי עבור כל בני המשפחה (כולל תקופת ההיריון).

לסיכום, רילוקיישן היא חוויה של פעם בחיים ומדובר בתהליך מורכב מבחינה ריגשית. ההכנות נמשכות חודשים ארוכים והיא כוללת תחומי אחריות שונים ואם שוכחים תחום מסוים או מטפלים בו בצורה לא נכונה, עלולה להיווצר בעיה שתשפיע על כל ההתנהלות של המשפחה. לכן, על מנת לעבור את הרילוקיישן החל משלב ההכנה ועד שלב הנחיתה וההתאקלמות, מומלץ לבחור בחברה המעניקה ליווי לרילוקיישן על כל שלביו ומבטיחה לכם נסיעה בראש שקט.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור