תעקבו אחרינו

כך תתמודדו עם לחץ בעבודה

בישראל נהוג שבוע עבודה בן חמישה ימים, הכולל בתוכו שעות נוספות ועמידה בפקקים, ונדמה כי אי אפשר לחמוק או להמנע מתחושת לחץ בעבודה המשפיע הן על התפקוד המקצועי והן על התפקוד בחיים הפרטיים. הלחץ יכול להיגרם מתחרותיות בין חברי הצוות, מחוסר מקצועיות, מעודף משימות, מאי עמידה ביעדים והרשימה עוד ארוכה ארוכה.

הוא גם יכול לבוא לידי ביטוי בתחושת כאבים בחזה, בנדודי שינה, בחוסר תיאבון ועוד. הלחץ יכול להופיע גם אם אתם נמצאים במהלך חיפוש עבודה עצמאי או בעזרת חברת השמה.

דרכים להתמודדות עם לחץ בעבודה

בין אם אתם עובדים מהבית או עובדים מהמשרד או שאתם בשלבי חיפוש עבודה, חשוב להקל על הלחץ ולעיתים מדובר בכמה דקות ביום שיכולות לעשות הבדל משמעותי וניתן להשתמש בכמה דרכים על מנת לשפר את המצב:

  1. פעילות גופנית – כשאנחנו עושים פעילות גופנית, אנחנו מתמקדים במוזיקה, בתנועות, בנשימות ומשכיחים לכמה דקות את כל הדברים שגורמים ללחץ. כאשר הגוף נמצא בתנועה ובמאמץ, כאשר הגוף מפעיל שרירים “רדומים” הוא משחרר אדרנלין המעורר את מצב הרוח וגורם לנפש להרגיש שמחה והקלה. לא חייבים לעשות פעילות גופנית בכל יום, לא חייבים לעסוק בפעילות גופנית מאומצת כמו ספינינג או ריצת מרתון, אך בהחלט ניתן לשלב פעילות גופנית מתונה בין פעם לפעמיים בשבוע ולהקל על הלחץ. דרכים נפוצות להקלה על הלחץ הן יוגה, שחייה, הליכה, אימון בחדר כושר ועוד. כמובן, שחשוב להתחיל בפעילות הגופנית בהדרגתיות לאחר התייעצות עם רופא המשפחה.
  2. אכילה בריאה – הפחיתו בצריכה מזונות ומשקאות מעובדים המכילים כמויות גדולות של סוכר ואכלו במהלך היום יותר פירות, ירקות ושתו יותר מים. האכילה הבריאה תשפר את יכולות הריכוז, תוריד את רמות העייפות ותעלה את תחושת האושר (האם ידעתם שאכילת חסה מעלה את רמות הסרטונין בגוף?).
  3. שיתוף רגשות – ספרו לבני משפחה קרובים, לקולגות במשרד או לחברים קרובים על תחושותיכם. עצם השיתוף וחוסר השמירה בבטן יעזרו לכם להרגיש טוב יותר. מה גם שתוכלו לקבל עצות ורעיונות נוספות איך להתמודד עם המצב. במידה ותרגישו ששיחות עם אנשים קרובים לא עוזרים, תוכלו לפנות אל רופא המשפחה או פסיכולוג ולשתף אותו בתחושות. לעיתים גם טיפול פסיכולוגי או טיפול תרופתי יכולים להביא להקלה משמעותית בתחושת הלחץ בעבודה.
  4. קחו הפסקות לנשום בעבודה – כדי להשתחרר מהמחשבות ומהעומס במהלך יום העבודה, הוסיפו לכם שתי הפסקות במהלך היום בו אתם נמצאים במקום שקט, עוצמים עיניים ונושמים עמוק כמה פעמים. הנשימה העמוקה תכניס יותר חמצן לגוף ותעזור למח להירגע. תוכלו לצאת אל המרפסת או לרדת לרחוב, לשבת על ספסל תחת עץ לקחת אוויר ולהירגע.
איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור