תעקבו אחרינו

מי מתאים לעבודה באבטחת מידע

אם אתם מחפשים עבודה אתם בטח בודקים כל בוקר מה קורה בגזרת לוח דרושים וסביר להניח שכבר פניתים לעזרת חברת השמה אחת לפחות. ואכן, החיפוש אחר עבודה אינו קל באף תחום כך גם בתחום של אבטחת מידע. עבודה באבטחת מידע היא עבודה חיונית ונדרשת ולכן אם זה הכיוון שלכם יש כמה דברים חשובים שכדאי שתדעו. חיפוש עבודה באבטחת מידע שונה למדי מחיפוש עבודה בתחומים אחרים והוא ממש לא מסתכם בשליחת קורות חיים ושיחת הכרות עם המראיין. חשוב שתדעו מראש מה הם התנאים הבסיסיים לקבלה לעבודה בתחום אבטחת המידע, אילו תפקידים מוצעים בתחום אבטחת המידע ומה יידרש מכם אם וכאשר תתקבלו לעבודה בתחום- ורק אז תקבלו את ההחלטה אם להגיש קורות חיים ולהתחרות על התפקיד המבוקש.

עבודה באבטחת מידע- דברים בסיסיים שחשוב שתדעו בנושא:

עובדים בתחום אבטחת המידע נחשבים בכל תחום ובכל ארגון לעובדים מאוד חיוניים וחשובים. מכיוון שהם אחראים על כל הפן הטכנולוגיה הדיגיטלי ותאום המערכות בחברה. מבינים בסייבר? יודעים כיצד להתקין לתחזק, לבצע בקרה ותכנון קדימה- זו העבודה עבורכם.

עבודה באבטחת מידע ניתן לחלק לארבעה תפקידים עיקריים והם-

-ניהול סיסטם ורשתות- עובד זה אחראי על הטיפול והתחזוקה של השרתים, ביצוע גיבויים, אבטחת המידע ודאג לפעילות תקינה של המחשבים והרשת של החברה באופן שוטף.

-בקר SOC- תפקיד חשוב ביותר של עובד שנמצא במרכז השליטה והבקרה והוא להגן על כלל המערכות מפני מתקפות סייבר אפשריות- הוא בעצם משמש כקו ההגנה הראשון של המערכת.

-בודק חדירות- תפקידו של עובד זה הוא לחפש ולאתר נקודות תורפה במערך המידע של הלקוח מבחוץ ,כאלה שתוקפים פוטנציאליים יכולים לנצל לטובתם. הוא מסתכל על המערכת כפורץ פוטנציאלי ולא כעובד מתוך המערכת.

-יועץ- התפקיד של היועץ נקרה גם מתודולוג – תפקידו לבצע סקרים של סיכונים אפשריים, ניתוח והערכה של איומים פוטנציאליים, כתיבה והטמעה של מדיניות עבודה ונהלי עבודה.

כיצד תדעו אם אתם מתאימים לעבודה בתחום אבטחת המידע?

על מנת להתקבל לתחום המבוקש והחשוב של אבטחת מידע יש כמה תנאים חשובים שחלקם מהווים כתנאי קבלה בסיסיים ולא ניתן להתקבל לעבודה בלעדיהם, וחלקם נחשבים ליתרון משמעותי:

  • תנאי הסף הראשון הוא שאין לכם רישום פלילי- אדם שיש לו רישום של עבר פלילי לא יכול להגיש מועמדות לתפקיד בתחום אבטחת המידע
  • המועמד צריך להיות מעל גיל שמונה עשרה- גם אם למדתם במגמת סייבר בתיכון וסיימתם בהצטיינות תאלצו לחכות לגיל החוקי והרשמי להגשת מועמדות לתפקיד כלשהו.
  • תינתן עדיפות לבעלי ניסיון בתחום הטכני כגון- מהנדס תוכנה או מפתח תוכנה- כל רקע טכני שיש לכם הוא רלוונטי ומהווה יתרון.
  • ידע ושליטה גבוהה בסביבת עבודה ממוחשבת שכן כל עובד בתחום אבטחת המידע מחויב לרכוש ידע בכמה מערכות הפעלה, מערכות תקשורת וטכנולוגיות בסיסיות באבטחת מידע. דוגמאות למערכות שיש להכיר בצורה הטובה ביותר- מערכת הפעלה של חלונות או לינוקס, מערכת לקוחות של חלונות או לינוקס, רכיבים ותוכנות בתחום תקשורת מחשבים כגון רכיבים ופרוטוקולים, והכרות עם טכנולוגיות בסיסיות שנמצאות בשימוש תדיר בתחום אבטחת המידע כגון- אנטי וירוס וחומת אש.
  • על המועמד להיות בעל מוסר גבוה ולשמור על דיסקרטיות שכן הוא נחשף לכמויות גדולות למדי של מידע רגיש ואישי. העובד בתחום אף נחשף לנתונים פיננסיים ופרטים סודיים ולכן עליו לעשות הפרדה מוחלטת בין העבודה לבין הבית ולא לשתף אפילו בפרט הקטן ביותר אנשים מבחוץ וגם כאלה בתוך הארגון שאינם מורשים לדעת את המידע.

מה כוללת עבודה באבטחת מידע?

תחום הסייבר הוא אחד התחומים הפעילים והמתפתחים ביותר היום וגם החשובים והמסוכנים ביותר. קיימים איומים תמידיים שיש לעבוד מול ולהתגונן מולם במשך כל שעות היממה שבעה ימים בשבוע.  חשוב שתדעו שממש לא מדובר בעבודה סטנדרטית של ישיבה מול מחשב במשמרות של שמונה עד חמש והעט נופלת מהיד כשמגיעים הביתה. בתחום אבטחת המידע חובה להיות עם אצבע על הדופק ולהיות מוכנים לכל תרחיש שיכול לקרות ולכל מתקפה שיכולה להיות בכל שעה ביממה כך שאתם צריכים להיות בעלי יכולת להתמודד עם מצבי לחץ ולפעול בשעות הקטנות של הלילה לצורך תיקון פרצה במערכת האבטחה ומניעה של זליגת מידע רלוונטי מחוץ לארגון.

לסיכום:

תחום אבטח המידע הינו תחום שמתפתח וצמח בקצב מסחרר, והדרישה לאנשי אבטחת מידע היא גבוהה ביחס לשוק העבודה, בין אם מדובר במשרות לעובדים בעלי נסיון ובין אם מדובר במשרות ג’וניור, מומלץ לחפש בלוח הדרושים ובמידת הצורך לקבל ייעוץ מחברת השמה, למציאת העבודה החדשה שלכם בתחום אבטחת המידע.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור