תעקבו אחרינו

מציאת עבודה בתחום החינוך – כל מה שצריך לדעת

חיפוש עבודה הוא תהליך לא קל שיכול להיות גם תהליך ארוך למדי. חיפוש עבודה בחינוך הוא תהליך אשר לוקח לעיתים יותר זמן מחיפוש עבודה רגיל, בייחוד אם רק סיימתם את הלימודים שלכם ועכשיו אתם ללא ניסיון וללא וותק מעוניינים למצוא עבודה בחינוך. עם זאת, ניתן למצוא עבודה בתחום החינוך ואנחנו פה בשביל להדריך אתכם איך להגיע לתפקיד הנכון בזמן חיפוש מינימלי.

על מנת למצוא עבודה בחינוך עליכם להיות ממוקדים:

בכדי למצוא עבודה בחינוך עליכם להיות כמה שיותר ממוקדים מכיוון שמערכת החינוך גדולה ומסועפת. בשביל לדעת לאן אתם מתאימים ואיפה להתחיל לחפש את המשרה שלכם- אתם צריכים לדעת מה אתם רוצים ולאן אתם מכוונים.

בכדי למקד את עצמכם הכינו רשימה של שאלות וענו עליה בכמה שיותר פירוט:

-האם אתם מוכנים ללמד רק בקרבת מקום? עד כמה רחוק אתם מוכנים לנסוע בשביל משרה? אל תגישו בקשה למשרה אליה תצטרכו לנסוע מעבר למה שאתם מוכנים להשקיע -זכרו שיש לכם כל יום נסיעה הלוך וחזור…

-האם יש מערכת ספציפית שמעניינת אתכם- כגון חינוך מיוחד, חינוך אנטרופוסופי… מערכות חינוך ספציפיות דורשות גם התמחויות בהתאם וייתכן ותצטרכו להשלים לימודים או קורסים ולכן חשוב שתדעו מראש לא להציע מועמדות לתפקיד שאינכם עומדים בתנאי הקבלה שלו.

-חשבו אם יש שכבת גיל שאתם מעוניינים ללמד אותה -ילדים בבית הספר היסודי? ילדי גן? אולי מתאים לכם יותר ילדים בחטיבה או תלמידי תיכון?

-חשבו איזה תפקיד הכי מתאים לכם שהרי עבודה בחינוך לא מסתכמת רק בלהיות מורה. האם תרצו ללמד מקצוע מסוים שדורש הכשרה? האם אתם רוצים להיות מחנכים? או אולי את בכלל מתאימים להיות גננת או סייעת או אפילו משלבת. למי שזה לא תפקיד ראשון שלו במערכת יכול לחשוב על התפתחות למסלולים ניהוליים כמו סגנית מנהלת, רכזת שכבה, יועצת ועוד. כמובן שיש להשלים לימודים בהתאם וגם לצבור וותק וניסיון.

בחרו את הכיוון של חיפוש העבודה כבר בזמן הלימודים:

נכון, גם אם תתחילו ללמוד תחום אחד במקצועות החינוך תמיד תוכלו לשנות או להוסיף אם תמצאו תחום שמעניין אתכם יותר אבל ככל שתהיו ממוקדים יותר כבר בתחילת הלימודים ובמהלכם- כך תקצרו את תהליך חיפוש העבודה שלכם לאחר סיום הלימודים.

ברגע שתדעו באיזו מסגרת אתם רוצים לעסוק, איזה תחום אתם רוצים ללמד ואיפה אתם רוצים להתמקצע- כך תוכלו לכוון גם את המאמצים של הלימודים שלכם וגם לצמצם את המאמצים לאחר מכן בחיפוש העבודה בתחום.

בכדי להקל על עצמכם ולמצוא עבודה בתחום החינוך בצורה המהירה והיעילה ביותר, לאחר שסיימתם את הלימודים, החלטתם על כיוון ודייקתם את עצמכם בעזרת השאלות כדאי מאוד לעבוד בצורה מסודרת ושיטתית:

  1. רשמו קורות חיים ברורים ומסודרים עם כל היכולות שיש לכן שהינן יכולות רלוונטיות לעבודה הספציפית בתחום בו אתם מחפשים. קורות חיים מאורגנים ומסודרים יגדילו את הסיכויים שיקראו אותם כולל הדגשת ההכשרות והתכנים שלמדתם
  2. פנו למעגלים הקרובים אליכם לחברים ומשפחה ואנשי חינוך שאתם מכירים אמרו להם איזו משרה אתם מחפשים ובדקו מולם אילו משרות הם מכירים שאולי רלוונטיות עבורכם
  3. בדקו באופן קבוע את המשרות הפנויות בתחום החינוך במוסדות השונים. אל תתפשרו על משרה שהיא כלל אינה מה שאתם רוצים ומחפשים אבל אם יש משרה דומה שיכולה להיות רלוונטית עבורכם לפחות להתחלה- בדקו אותה כאופציה.
  4. רשמו לעצמכם תנאים בסיסיים שחשובים לכם וודאו שלמשרה אליה אתם מגישים מועמדות יש מענה לכולם או לרובם וכך תוכלו להיות בטוחים שאתם מגישים מועמדות למשרה שתהיה רלוונטית אליכם ולא תאלצו לוותר עליה לאחר שהתקבלתם אליה כי שעות העבודה שלה אינן נוחות לכם.

תחום החינוך הוא תחום מאתגר אך מלא סיפוק. עבודה עם הדור הבא , חינוך ילדים, לעצב וללמד מגוון גילאים- כל אלה מתהווים לעבודה עם ערך ותחושת הנאה. גם אם תהליך מציאת העבודה לוקח זמן, חשוב שהוא יהיה כמה שיותר מדויק בכדי שלא תמצאו את עצמכם בתפקיד מתסכל ואף מחפשים לצאת ממערכת החינוך. עם זאת, חשוב שתזכרו שאתם בתחילת הדרך ועליכם לצבור וותק וניסיון ולכן אם מוצע לכם תפקיד שעונה על רוב הדרישות שלכם ואין תפקיד אחר באופק שקלו לקחת אותו רק בשביל ההתחלה ודריסת הרגל בתוך מערכת החינוך.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור