תעקבו אחרינו

איך שומרים על איזון בחיים בין העבודה לבין החיים הפרטיים

יותר ויותר מעסיקים מבינים כי איזון בין שעות העבודה ושעות הפנאי הן תנאי הכרחי לחיים טובים ובריאים. אך איך מיישמים את זה בפועל? כאן חברות רבות נתקלות עדיין בקשיים ומסתגלות למצב החדש בו אחת מהדרישות העיקריות שיש לעובדים חדשים היא איזון בחיים.

אנחנו חיים במדינה לחוצה בה מצפים ממי שמחפש עבודה או מהעובד הממוצע לעבוד יותר שעות מכפי שהוסכם עליהן בעת חתימת החוזה. אפשר לקרוא לזה הדרישה שלא מדברים עליה באופן רשמי – אמנם על פי החוזה אתם מצופים לעבוד 8 שעות ביום אך אם תצאו מהמשרד לפני השעה 20.00 בערב יסתכלו עליכם וישאלו – למה כל כך מוקדם?

בעקבות הקורונה והמעבר לעבודה מהבית הבינו עובדים רבים כי ניתן לשלב בין שעות העבודה ושעות הפנאי ואף ניתן לעשות זאת בקלות כל מה שצריך הוא להגדיר לעצמכם ולמעסיק את הגבולות בהם אתם לא מוכנים לוותר על בית ועל המשפחה לטובה העבודה.

איך יוצרים איזון בין בית ועבודה?

ריכזנו עבורכם כמה טיפים ליצירת איזון בחיים:

  • האצלת תחומי אחריות – אם יש תחומי אחריות במשרד או מטלות בבית שאתם יכולים להעביר אל מישהו אחר – עשו זאת. במשרד תוכלו להעביר חלק מתחומי האחריות אל קולגות או אל חברי הצוות שאתם מנהלים, בבית תוכלו להעביר מטלות יום יומיות כגון ניקיון או טיול עם הכלב למישהו אחר ולפנות יותר זמן לעצמכם. במקרים מסוימים האצלה כזו עלולה להיות כרוכה בתשלום נוסף
  • הגדרת שעות עבודה במשרד ובבית – עוד בתהליך המיון הגדירו למנהל הישיר ולמנהל המחלקה מהן השעות בהם אתם מוכנים לעבוד במשרד ובבית. הסבירו באילו תנאים אתם מוכנים לעבוד מהבית וכמה שעות? במקרים מסוימים תוכלו להגדיר ימים בשבוע בהם אתם נשארים לעבוד במשרד עד מאוחר ואילו בשאר הימים תצאו מוקדם. כמובן שזה תלוי באישור של המעסיק ובנכונות שלו לבוא לקראת העובדים שלו.
  • התמודדות עם צרכי המשפחה – קיימים מקרים בהם צרכי המשפחה מתנגשים עם צרכי העבודה. חשוב להבהיר למעסיק או למנהל הישיר כי במקרים כאלה המשפחה תקבל עדיפות על פני העבודה. מנהל שידרוש ממכם לעבוד בזמן שהמשפחה צריכה אתכם, לרב יזכה לעובד ממורמר, כועס שהראש שלו לא ממש מרוכז בעבודה.

הצבת הדרישות האלה בפני המנהל הישיר או המעסיק הפוטנציאלי אינן פשוטות, אך הן שוות את המאמץ. במידה ואתם בשלב חיפוש עבודה ואתם לא מספיק אמיצים או איתנים בדעתכם להציב את הדרישות האלה בשלב הריאיונות, תוכלו תמיד לפנות אל חברת השמה ולהיעזר בשירותי במציאת עבודה המצליחה לייצר איזון בחיים.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור