תעקבו אחרינו

איך למצוא עבודה באבטחה

תחום האבטחה צמח והתפתח בשנים האחרונות והוא הרבה מעבר לאבטחת מוסדות חינוך או בתי חולים, למעשה תוכלו למצוא בעזרת חברת השמה גם משרות אבטחה בחברות פרטיות ואפילו במקומות מעבר לים.

הביקוש לעובדי אבטחה רק הולך וגדל וכיום ניתן למצוא עבודה כמאבטחי טיולים, מאבטחים אישיים, מאבטחים בחברות, מפעלים ומתקנים ביטחוניים, מאבטחים בשגרירויות וקהילות יהודיות בחו”ל, מאבטחים במטוסים ואף משרות באבטחה אישית.

מי יכול לעבוד כמאבטח?

לכאורה נראה כי חיילים משוחררים וסטודנטים הם המועמדים האידיאליים לעבוד כמאבטחים. אך קפיצה קטנה לקניון תגלה לכם כי גם נשים וגברים שכבר מזמן השתחררו מהצבא יכולים לעבוד כמאבטחים.

אם כך, האם יש תנאי סף לעבודה באבטחה? התשובה היא כן. קיימים מספר תנאי סף עבור אלה מאיתנו המחפשים עבודה באבטחה:

  1. מגבלת גיל – ניתן לעבוד כמאבטחים החל מגיל 18.
  2. מוכנות נפשית ויכולת להתמודד עם מצבי לחץ ואירועים חריגים. במקרים מסוימים אף נדרשת הערכת פסיכיאטר לפני הקבלה לעבודה.
  3. מוכנות לעבוד במשמרות במהלך הלילות, השבתות והחגים.
  4. כושר גופני התואמת לתפקיד – עבור תפקידי אבטחה מסוימים דרושה רמה נמוכה של כושר גופני אך עבור תפקידי אבטחה אחרים נדרש דווקא כושר גופני ברמה גבוה מאוד.
  5. תכונות אופי התואמות את התפקיד – עבור תפקידי אבטחה בכירים או בטחוניים נדרשות תכונות אופי ייחודיות כגון מנהיגות, עבודה בצוות, התמודדות עם מצבי לחץ ועוד.
  6. הוצאת תעודת יושר מהמשטרה – תעודה זו מעידה כי אין לכם עבר פלילי.

כמובן שמומלץ לבדוק את תנאי הקבלה של כל משרה ומשרה ולוודא כי אין דרישות מיוחדות לתפקיד, כאלה שיפסלו אתכם מראש.

איפה מוצאים עבודה באבטחה?

למרות שאנחנו חיים בעידן דיגיטלי וטכנולוגי קיימות עדיין דרכים מסורתיות למציאת עבודה בתחום:

  • שיטת חבר מביא חבר – דרך טובה למצוא עבודה באבטחה היא לשאול חברים. רבים מהצעירים והמבוגרים עובדים במשרות אבטחה או מכירים מישהו שעובד באבטחה. אפשר למצוא איש קשר ולהעביר דרכו קורות חיים.
  • מודעות דרושים על לוחות המודעות – בכל סיור בקמפוס או ברחוב תמצאו לוח מודעות עם כל מיני מודעות: שיעורים פרטיים, מחפשים שותף/ה לדירה, בייביסטר, דוג ווקר ועוד. סביר להניח כי בלוח המודעות בקמפוס יהיו יותר מודעות דרושים למשרות אבטחה.
  • מקומונים ומוספי העיתונים – בכל יום שישי מתפרסמים במקומונים ובעיתונים מוספים שונים בהם מתפרסמות מודעות למכירה או השכרה של נדל”ן, מודעות למכירה רכבים, מודעות על צווי ירושה וכמובן גם לוח חיפוש עבודה. בלוח הזה תוכלו למצוא מגוון משרות בתחום אבטחה בארץ ובחול, הן דרך חברת השמה והן דרך החברות עצמן.

השיטות הטכנולוגיות יותר הן חיפוש באתרי אינטרנט המתמחות בתחום משאבי אנוש, חיפוש עבודה וקריירה. ביניהם אתרים ייעודיים לחיפוש עבודה, אתרים של חברות השמה, אתרים של חברות ומוסדות שונים. אפשר להגדיל את מעגל החיפושים ולחפש גם ברשתות החברתיות בקבוצות ייעודיות לחיילים משוחררים או לחיפוש עבודה באופן כללי.

הדרך האידיאלית למציאת עבודה בתחום היא לחפש במקביל בכמה פלטפורמות ולשלב כמה שיותר דרכי החיפוש השונות.

שלחתי קורות חיים, מה קורה עכשיו?

אחרי ששלחתם קורות חיים מתחיל החלק המותח ביותר והוא ההמתנה. לרב, אם יש ניסיון קודם בעבודה באבטחה גדל הסיכוי כי יחזרו אליכם מהר יותר אך אם אין לכם ניסיון באבטחה יכול להיות שיעברו כמה ימים ואולי אף יותר עד שתקבלו שיחה המזמינה אתכם לראיון היכרות ראשוני.

הראיון הראשוני יכול להיעשות בטלפון או בפגישה אישית לרב במשרדי החברה. מטרת הראיון הראשוני היא לבדוק את ההתאמה הכללית לתפקיד ולהכיר קצת יותר טוב את האדם שמאחורי המילים.

במקרים מסוימים, לאחר הראיון כבר תקבלו הצעת עבודה במקרים אחרים (בתפקידי אבטחה מורכבים יותר) יתכן ותצטרכו לעבור גם מבחנים פסיכוטכניים, איבחון פסיכאטרי, קורס ומטווח לפני שתתחילו לעבוד.

לסיכום, בעבר כשחשבנו על עבודה באבטחה חשבנו על עבודה במשמרות, עבודה משעממת, עבודה לסטודנטים אבל בפועל עבודה באבטחה יכולה להיות עבודה מרתקת ומאוד מעניינת. ניתן כיום למצוא שלל משרות אבטחה בארץ ובחו”ל במגוון ארגונים וחברות המתאימות לאנשים בגילאים שונים.

ניתן למצוא משרות בתחום באמצעים מסורתיים כמו חיפוש בלוח חיפוש עבודה או העברת קורות חיים דרך חבר או בעזרת חיפוש באינטרנט ברשתות חברתיות ואתרים ייעודיים של חברות השמה או אתרים מקצועיים לחיפוש עבודה.

רוצים לדעת יותר על עבודה באבטחה? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור