תעקבו אחרינו

איך למצוא עבודה בחברת החשמל

לעבוד בחברה יציבה עם הטבות ומשכורת טובה היא חלום עבור על אדם שנכנס לשוק העבודה. בעוד שחלק ניכר מהאנשים חולמים על עבודה בהייטק, עבודה במכירות, השקעות בבורסה או בנדל”ן אחרים שואפים למצוא עבודה בחברת החשמל.

חברת חשמל הוקמה בשנת 1923 ומאז היא מהווה אחת מהחברות היציבות והמובילות במשק הישראלי. החברה מוכרת כחברה המעניקה הטבות מגוונות ביניהן חשמל חינם, ארוחות, שכר גבוה ועוד ולכן זה לא מפתיע שאנשים רבים מנסים להתקבל לעבודה בחברת חשמל.

חברת החשמל מציעה מגוון תפקידים, לגברים ולנשים, למבוגרים ולצעירים, לעובדים עם ניסיון וללא ניסיון – כך שכל אחד ואחת יכולים למצוא תפקיד שיתאים לכישורים שלהם ולהגיש מועמדות. השאלה האמיתית היא איך גורמים לקורות החיים שלכם לבלוט מעל השאר? ואם זומנתם לראיון – איך עוברים אותו בהצלחה?

כתבנו עבורכם את המדריך שיעזור לכם למצוא עבודה בחברת החשמל.

שלבי קבלה לעבודה בחברת חשמל

כל מחפש עבודה יודע שמדובר בתהליך ארוך הכולל כמה שלבים. בחברת חשמל מדובר בתהליך המורכב מכמה שלבים:

  1. ראיון טלפוני – זהו השלב הראשוני ביותר והוא כולל מעבר על קורות החיים ששלחתם (עליהם נרחיב בהמשך), מענה על שאלות שעולות מתוך קורות החיים (הפסקת ממושכת בין עבודות לדוגמא) והסבר מפורט יותר על התפקיד. חשוב שתהיו ממוקדים בשיחה הזו ולא תעשו עוד דבר על הדרך כמו לבשל או לשחק עם הילדים
  2. ראיון פרונטלי – במסגרת הראיון תוזמנו לשיחה אישית עם המנהל הישיר של הצוות או המחלקה. הוא ישאל אתכם שאלות טכניות הקשורות במקצוע וסביר להניח שיציג בפניכם בעיה מסוימת ויבקש ממכם לתאר איך הייתם פותרים אותה. בהתאם להתרשמות שלו, תעברו לשלב הבא שהוא ראיון עם מנהל המחלקה או תתבקשו לחכות כמה ימים עד לקבלת תשובה סופית.
  3. מבחנים מעשיים ואבחונים פסיכולוגיים– עבור תפקידים מסוימים נדרשים גם מבחנים מעשיים הנערכים לרב בצורה ממוחשבת וגם אבחונים פסיכולוגיים. מטרתם היא לבדוק את רמת הידע הטכני והמעשי שצברתם במהלך הלימודים ולבדוק את מבנה האישיות שלכם והתאמתו לתפקיד.

חשוב לציין כי לעיתים מזמינים קודם למבחן מעשי ורק לאחר מכן יתקיים הראיון הפרונטלי, כמובן שבראיון הטלפוני הראשוני, יסבירו למועמד מה יהיו השלבים הבאים של תהליך המיון.

מה לכתוב בקורות חיים?

אבל לפני המבחנים המעשיים, לפני הראיון הפרונטלי ולפני הריאיון הטלפוני, צריך לשלוח קורות חיים. כאשר עשרות ומאות קורות חיים מגיעים מדי יום אל מחלקת משאבי האנוש של חברת חשמל או אל חברות ההשמה אשר מגייסות עובדים עבור חברת חשמל, לא נותרה לכם ברירה אלא לכתוב אותם בצורה ממוקדת, עניינית שתבלוט מעל המועמדים האחרים.

הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שמי שמקבל את קורות החיים, לא יודע לאיזה תפקיד אתם רוצים להתקבל לכן חשוב לכתוב בצורה ברורה בשורה הנושא, בגוף המייל או אפילו על קורות החיים עצמם במקום בולט באיזה תפקיד אתם מעוניינים. כך יהיה קל יותר לשייך את קורות החיים שלך למנהל המחלקה או אל מנהל הצוות הרלבנטי.

הדבר השני שחשוב להבין הוא שלכל אדם יש תקופות בהן לא עבד, מה שנקרא בשפה המקצועית “חור בקורות החיים”. חלק מהאנשים בוחרים לא לציין אותם בקורות החיים בעוד אחרים דווקא כן מזכירים אתם זה. בין אם בחרתם להזכיר את התקופה הזו ובין אם לא, חשוב שתדעו להסביר את הפער הזה בין העבודות. טיול בחול או התמודדות עם משבר אישי או משפחתי, הן סיבות לגיטימיות להפסקת עבודה. לא באמת דירשו לפרט בפרטי פרטים מה עשיתם בתקופה, אך חשוב שתדעו לומר בכלליות למה לא עבדתם.

הדבר השלישי שחשוב להדגיש הוא התעודות והאסמכתאות שיש לכם על הידע המקצועי, כגון תעודת סיום תואר ראשון עם גיליון ציונים, תעודת סיום קורס וכך הלאה. גם אם רכשתם ידע בצורה עצמאית דרך קורסים שאינם אקדמאיים, חשוב שתציינו אותם. זיכרו! ידע הוא כח וככל שיש לכם יותר ממנו, כך יותר טוב.

חיפוש עבודה בחברת החשמל

היות וחברת החשמל היא חברה מבוססת ויציבה ובעיקר ותיקה, תוכלו למצוא מגוון משרות באתר האינטרנט שלה. בנוסף, ניתן כמובן גם להיעזר בשירותיהן של חברות השמה, במקרים רבים החיפוש דרכן הוא יעיל יותר ואף מהיר יותר.

בהצלחה

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור