תעקבו אחרינו

איך למצוא עבודה כמפתח תוכנה

מקצועות ההייטק נשמעים מפתים מאוד היות והם מציעים עבודה מרתקת בקדמת הטכנולוגיה, שכר גבוה, הטבות ופינוקים וכמובן גם סביבת עבודה צעירה ותוססת. לכן, לא מפתיעה העובדה שיותר ויותר צעירים פונים אל המקצועות האלה ומחפשים עבודה בתחום.

Software Engineer ,  ,Software Developer מפתח תוכנה (ג’וניור), מהנדס תוכנה (ג’וניור), תוכניתן או מתכנת הם רק מהשמות הנרדפים שיש למקצועות פיתוח התוכנה וכאשר חברת השמה מפרסמת עבודה בהייטק היא לרב משתמשת באחד מהשמות האלה.

כשמתחילים בתהליך חיפוש עבודה בתחום חשוב לדעת שצריך להיות סבלניים היות ומדובר בתהליך חיפוש ארוך הכולל בתוכו כמה שלבי מיון, כמה ראיונות אישיים ולעיתים גם מבחן בית.

3 סוגים של פיתוח תוכנה

קיימים 3 סוגים עיקריים של תפקידי מפתח תוכנה:

  1. פיתוח תוכנה מצד לקוח – הכוונה היא לעיצוב החיצוני של האתר, אותם עמודים הבונים אתר כזה או אחר. לדוגמא באתר של בנק פיתוח התוכנה יתמקד בנראות של עמוד הבית, עמוד המשכנתאות, עמוד ההלוואות וכך הלאה. בשפה המקצועית תפקיד זה נקרא Frontend Developer.
  2. פיתוח תוכנה מצד השרת – הכוונה היא לפעילות של האתר מאחורי הקלעים, מה קורה כאשר אדם לוחץ על כפתור מסוים. לדוגמא, מה עושה המערכת של האתר מאחורי הקלעים כשהלקוח מבקש לקבל הצעה להלוואה. בשפה המקצועית תפקיד זה נקרא Backend Developer.
  3. פיתוח אוטומציה – פיתוח כלים הבודקים בצורה אוטמטית את עבודתם של המפתח בצד הלקוח ובצד השרת. בשפה המקצועית תפקיד זה נקרא Automation Developer.

חשוב לציין כי בשפה במקצועית קיים גם מפתח תוכנה הנקרא Full Stack Developer והוא למעשה אדם שיודע לפתח גם בצד הלקוח וגם בצד השרת.

כתיבת קורות חיים

בין אם יש לכם ניסיון קודם כמפתח תוכנה ובין אם לא ורק עכשיו סיימתם את הלימודים ואתם בשלבים ראשוניים של חיפוש עבודה, חשוב שיהיו לכם קורות חיים מקצועיים.

אם בעבר קורות החיים עסקו בפרטים היבשים (מי, מה ומתי), הרי שכיום הם מתמקדים ביכולות המקצועיות של המועמדים (מה עשיתי, איך עשיתי, הנה כמה דוגמאות).

היות והתחום הטכנולוגי הוא תחום מתפתח שאינו קופא על שמרין והלמידה בו לעולם אינה פוסקת, חשוב שתציינו בקורות החיים שלכם את כל ההסמכות, ההכשרות, ההשתלמויות, הקורסים שעשיתם. גם אם למדתם פיתוח תוכנה בכוחות עצמכם ולא במסגרת אקדמית מוסדרת – ציינו זאת בקורות החיים.

כל צורת למידה היא ראויה ואם אתם יודעים את העבודה ויודעים אותה טוב למעשה אין הבדל אם למדתם לבד, למדתם במכללה או למדתם באוניברסיטה. מה שחשוב הוא שיש בידיכם את הניסיון והידע ואתם יודעים ליישם אותו בהתאם לדרישות של המעסיק.

מומלץ להוסיף לקורות החיים שלכם גם קישורים לפרויקטים שעשיתם בעבר, כאלה היכולים להעיד על היכולות המקצועיות שלכם.

יוצאים לדרך – מחפשים עבודה כמפתח תוכנה

משרות של מפתח תוכנה או פיתוח תוכנה ניתן למצוא במספר דרכים, חלקן אפילו מפתיעים. מקום טוב להתחיל את חיפוש העבודה הוא אתרי דרושים למיניהם, חברת השמה המתמחה בחברות הייטק או להיכנס לאתר של חברת הייטק כזו או אחרת ולבדוק את עמוד הדרושים שלהם (לרב עמוד זה נקראcareers, join us או work with us).

עוד אפשר לספר לחברים ובני משפחה (הרי ברור שלפחות אחד מהם עובד בחברת הייטק ויוכל לעזור) עליכם, על הידע שלכם ולבקש מהם לעשות את החיבור למנהל צוות או למחלקת כח אדם. זו אגב, אחת מהשיטות היעילות ביותר היות ומי שמביא עובד למשרד מקבל בונוס מהחברה, אז אנשים עוזרים להעביר קורות חיים ואף עושים זאת בשמחה רבה.

המקום הבא שאפשר לחפש בו עבודה הוא כמובן הרשתות החברתיות ולא אנחנו לא מתכוונים לטיקטוק ואינסטגרם אלא דווקא לפייסבוק וללינקדאין. בשתי הרשתות החברתיות האלה, קיימות קבוצות רבות של תחומי עניין בהייטק וקבוצות של חיפוש עבודה. כך שלהתחבר אל קבוצות אלה יעזרו לכם להיחשף למגוון המשרות הקיים בשוק.

חשוב לדעת!

תהליך חיפוש עבודה הוא תהליך מורכב וממושך. יש הרבה דגים בים וכדי לעלות בחכה ולזכות בהצעת עבודה בהייטק חשוב להיות בעלי ניסיון וידע בתחום. לכן, מומלץ שמלבד קורות החיים שלכם, תצרפו אל הפנייה שלכם גם תיק עבודות שימחיש את הכישורים שלכם בפני המעסיק הפוטנציאלי.

בהצלחה!

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור