תעקבו אחרינו

שפת הגוף בראיון עבודה

אם חשבתם שתהליך של חיפוש עבודה נגמר כאשר מזמינים אתכם לראיון ואז המשרה שלכם הרי שיש טעות בידכם. הראיון הפרונטלי הוא השלב המכריע בו המעסיק יחליט אם לקבל אתכם לעבודה. גם אם קורות החיים שלכם היו נהדרים וגם אם צלחתם את הראיון הטלפוני- כדאי מאוד שתתכוננו לראיון העבודה הפרונטלי. בראיון פנים מול פנים חשוב לשים לב לשפת הגוף ולכל הקשור בה ולא רק להגיע מוכנים עם הידע התאורטי.

דגשים וטיפים בשפת הגוף בתהליך של חיפוש עבודה:

שפת הגוף חשובה במיוחד והיא משפיעה על תהליך חיפוש עבודה מכיוון שגם אם אתם מתאימים על הנייר למשרה , אם הגעתם לבושים לא כמו שצריך לראיון עצמו או שהתנהלתם בו בצורה לא טובה- לא תקבלו את העבודה ותחזרו שוב למעגל של חיפוש עבודה, מציאת עבודה וחוזר חלילה….

הופעה חיצונית- הקפידו להגיע תמיד בלבוש נקי, מסודר, מגוהץ ולא חשוף. וותרו על גופיות ספגטי וכפכפי אצבע ועל ג’ינסים עם קרעים או בכלל והקפידו על כל פרט בלבוש שיראה היטב וברמה גבוהה.

הליכה ויציבה- היכנסו לראיון בגב זקוף עם ראש מורם בהליכה איטית לאחר המראיין מבלי לגרור רגליים או להתעכב וגם אל תמהרו לקום וללכת בסוף הראיון. גם בישיבה במהלך הראיון הקפידו לשבת זקוף עם ראש למעלה ולא לשקוע בכיסא או לשבת בצורה מרושלת.

קשר עין- קשר עין הוא הקשר החשוב ביותר בין המראיין למרואיין מעבר לתקשורת המילולית. אין צורך לבהות במראיין אך הקפידו על קשר עין לאורך כל הראיון ושדרו ביטחון ואמינות.

ידיים ורגליים- אל תתעסקו בשום חפץ שאינו קשור לראיון ואל תשחקו עם העט, התיק או קבוצה רופפת של שיער. אל תשלבו את הידיים אלא הניחו אותן בתנועה טבעית ונינוחה פתוחות על רגליכם או על גבי השולחן. אותו הדבר עם הרגליים- סדרו אותם בצורה נוחה לא פתוחות לרווחה ולא זזות וקופצות דבר המעיד על עצבנות וחוסר סבלנות

פנים- יש להסיר משקפי שמש ולא להשאיר אותם על גבי הראש או על צווארון החולצה. הסיטו את השיער כך שלא יסתיר את הפנים שלכם וישדר אמינות ישירות וגם פתיחות. אם צריך אספו את השיער מראש בתסרוקת ודאגו שהיא לא מרושלת. הראו שאתם מקשיבים למראיין על ידי קשר עין והנהון שמעידים על הקשבה פעילה וחייכו אך לא בצורה מוגזמת.

חיפוש עבודה הוא תהליך שיכול להימשך הרבה זמן ולעיתים תהיו בטוחים שהגעתם לנקודת מציאת עבודה מושלמת אך הראיון לא יצליח לכן התכוננו מראש והגדילו את הסיכוי שלכם להתקבל!

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור