תעקבו אחרינו

פיטורין בזמן חל”ת

אחת השאלות העיקריות שמעסיקות את בעלי העסקים בתקופה האחרונה היא – האם ניתן לפטר עובד או עובדים אשר הוצאו לחופשה ללא תשלום בעקבות משבר הקורונה.
המצב הלא רגיל איתו כל המשק מתמודד הביא מעסיקים רבים להפסיק גיוס עובדים ולהוציא לחופשה כפויה את עובדיהם ובמהלך המשבר לגלות שלא את כולם יוכלו להחזיר לעבודה ועליהם לפטר אותם. כאמור, מדובר במצב לא רגיל ולא שגרתי המאפשר למעסיקים לפטר עובד שהוצא לחל”ת אך עליו לעשות זאת כדין ולא לפגוע בזכויותיו של העובד.

על המעסיקים חלה חובה להקפיד על זכויות עובדיהם גם כאשר הם בחל”ת:

גם כאשר העובד נמצא בחופשה ללא תשלום יש לפעול על פיק חוק ולא לעבור על דיני העבודה. ולכן, אם מעסיק מעוניין לפטר עובד עליו לבצע את כל תהליך הפיטורים- הזמנה לשימוע, מתן אפשרות לעובד להגיב, תקופת הודעה מוקדמת ותשלום פיצויי פיטורים. במידה והמעסיק מחליט לפטר את העובד ולא לאפשר לו לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת, שלא יכולה להיחשב כחלק מתקופת החופשה ללא תשלום, עליו לשלם לעובד עבור תקופת ההודעה המוקדמת. כמו כן, על פי חוק על המעסיק לשלם לעובד שפיטר את סכום הפיצויים שמגיע לו בהתאם לחוק פיצויי פיטורים.

כאשר עובד מחליט לא לחזור לעבודה לאחר חל”ת:

חופשה ללא תשלום היא חופשה שאינה תחומה בזמן. מעסיקים רבים הוציאו את כל העובדים או חלק מהעובדים שלהם לחופשה ללא תשלום לזמן לא מוגבל בלי ידיעה מתי ואם יחזרו לעבודה. כפי שמעסיק היה יכול להוציא עובד לחופשה כפויה ללא תשלום ולא מחויב להחזירו לעבודה, עובד לא מחויב לחזור לעבודה במידה ואינו מעוניין בכך.
המצב שאינו ברור לשני הצדדים יכול להביא עובד למצב בו בתקופה זו הוא מחפש אלטרנטיבות אחרות. כמו כן, ישנם מקרים בהם המעסיק מוכן יכול ורוצה להחזיר את העובד לעבודה מחל”ת והעובד אינו מעוניין, כמו עבודה אחרת, חוסר יכולת להגיע פיסית לעבודה בגלל תחבורה ציבורית או ילדים שאין להם מסגרת. במקרים כאלה רשאי העובד לבקש שיפטרו אותו או להתפטר בגין פיטורים ולקבל את פיצויי הפיטורים המגיעים לו על פי חוק.

יש לזכור שמדובר במצב שחדש הן למעסיקים, הן לעובדים והן למערכת כולה. המשבר כולו הכניס את המשק למצב חדש ולא מוכר בו יש להתחשב בחוקים המגנים על העובדים מצד אחד אך מצד שני לבדוק כל מקרה ומקרה בכדי לבוא לקראת שני הצדדים. בכל מקרה יש להתעדכן בחוקים, לבדוק את ההסכם ובמידת הספק לפנות לייעוץ משפטי במקרה הצורך.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור