תעקבו אחרינו

עובד בתקופת ניסיון

השתחררתם מהצבא, הספקתם לעבוד בעבודה מועדפת, לטייל בחוץ לארץ, לרבוץ קצת על הספה של ההורים ועכשיו הגעתם לשלב הבא- חיפוש עבודה! ואם אתם רוצים להיות במרכז העניינים איפה שהכל קורה אז חיפוש עבודה במרכז! אבל לפני שתמצאו את העבודה ותשתלבו בה, כדאי שתדעו שייתכן ויבקשו מכם תקופת ניסיון. מה זו תקופת ניסיון ואיך צולחים אותה? טוב ששאלתם.

מהי תקופת ניסיון ולמה צריך אותה:

תקופת ניסיון כשמה כן היא- תקופה מוגדרת שנועדה עבור המעסיק וגם עבורכם לבדוק את ההתאמה שלכם לארגון. בתקופה זו בודקים אתכם יתר על המידה ובקפידה רגע לפני שהופכים אתכם לעובדים קבועים בארגון.  יש מקומות שלא מוותרים על תקופה זו ולכן חשוב להגדיר אותה כתקופה ברורה לשני הצדדים ולנצל אותה גם לטובתכם כעובדים.

אם עברתם ראיון עבודה והודיעו לכם על תקופת ניסיון בדקו אם הזמן שהוגדר מתאים לכם ואם כן, התארגנו בהתאם בכדי להשקיע אבל לא יותר מדי ולבצע את הבדיקות גם מהצד שלכם.

טיפים לעבור בהצלחה תקופת ניסיון בעבודה חדשה:

  1. אל תילחצו! רק הגעתם ויש הרבה מה ללמוד. רכשו כמה שיותר ידע, בקשו חפיפה מסודרת, הכינו שאלות ואל תזרזו את עצמכם להתאקלם שכן הלחץ לא יקדם אתכם. התאקלמות בעבודה חדשה היא הכרחית גם אם מדובר בתקופת ניסיון.
  2. זכרו שמדובר בתקופה- תקופת ניסיון חייבת להיות תחומה בזמן ולכן אל תקחו את הזמן מעבר. זכרו שיש לכם זמן קצוב להראות רצינות, להתאקלם, ללמוד כמה שניתן ולבדוק התאמה למקום- מבחינת המעסיק ומבחינתכם. במידה וכבר מההתחלה המקום לא לטעמכם או שאתם לא מסתדרים- חבל על תקופת הניסיון שכן בכל זאת מדובר בזמן. עם זאת, אם יש פוטנציאל- נצלו את הזמן לבדוק ולברר בהתאם.
  3. אל תקטינו ראש אבל גם אל תגדילו ראש- אתם נמצאים בתקופה של בדיקת התאמה ולמידה. נצלו אותה בכדי ללמוד, לשאול ולקבל מענה. להתרשם מהמקום ולהתחבר לעובדים האחרים. אם אתם יכולים לתרום יותר- תרמו על מנת להראות שאתם יכולים ורוצים. אך אל תנסו לתת הכל ובבת אחת שכן זה מה שיצפו מכם באופן קבוע ברגע שתיגמר תקופת הניסיון.

אמנם תקופת ניסיון בעבודה מוגדרת עבור המעסיק בכדי שיוכל לבדוק את ההתאמה שלכם לתפקיד לפני שהוא משקיע משאבים בהדרכה ובהכשרה שלכם לתפקיד אבל היא בהחלט חשובה גם עבורכם כעובדים. לא תמיד אפשר לדעת אם משרה מסוימת מתאימה לכם או אם יהיה לכם נחמד במקום העבודה ותרצו להמשיך ולכן נצלו את תקופת הניסיון לבדוק את מקום העבודה מהזווית שלכם וקבלו החלטה אם להמשיך או לא ואל תחכו רק להחלטת המעסיק בתום התקופה.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור