תעקבו אחרינו

מקבלים דמי אבטלה ולא מחפשים עבודה חדשה.

אין ספק שמגפת הקורונה טרפה את הקלפים שכל תחומי החיים בשנה האחרונה, ביניהם גם בתחום הקריירה ובשוק העבודה.

חלק מהעובדים הוצאו לחל”ת, חלק מהעובדים פוטרו, לחלק צומצמו באופן משמעותי שעות העבודה וגם סביבת העבודה השתנתה והמשרד כבר לא רלוונטי. כך או כך מצאו את עצמם לא מעט עובדים יושבים בבית ומקבלים דמי אבטלה.

זמן קצר לאחר תחילת משבר התעסוקה ונסיקה של נתוני דורשי האבטלה החליטה הממשלה להאריך באופן אוטומטי את האפשרות לדרוש דמי אבטלה עד סוף חודש יוני בשנת 2021.

הצעה זו אמנם באה לסייע לאותם מפוטרים לכלכל את עצמם עד שימצאו עבודה חדשה, אך גרמה למצב אבסורד ולא צפוי- רבים מעדיפים להישאר בבית ולקבל דמי אבטלה ולא לחפש עבודה למרות שגם במצב השוק היום מדובר במשכורת גבוהה יותר, לעיתים באופן משמעותי מדמי האבטלה.

“משבר הקורונה גרם לכך שאחוז המובטלים גדל באופן משמעותי” אומר מוטי קפלון מנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת ‘תיגבור’ “אך עם זאת, אחוז דורשי העבודה עלה באופן מועט מאוד יחסית, שכן יותר ויותר אנשים מעדיפים להישאר בבית לקבל דמי אבטלה ולבחון את השוק, וזו טעות”

את רוב המובטלים שמעדיפים לשבת בבית אפשר לחלק לשתי קבוצות עיקריות- לקבוצה של עובדים צעירים אשר בטוחים שיש להם עוד הרבה זמן לפניהם ומעדיפים לנצל את הזמן עד שיגמרו דמי האבטלה לחפש ואולי למצוא אותם.

הקבוצה השנייה היא הקבוצה של העובדים בעלי השכר הנמוך יותר במשק שמעדיפים להיות בבית, לבלות עם המשפחה ולהשקיע בעצמם ואולי בעוד כמה חודשים לחפש ולמצוא עבודה עם שכר גבוה יותר.

חברת תגבור הינה חברת השמה המסייעת בחיפוש עבודה וגיוס של עובדים לחברות מובילות ובתיי עסק בשוק.

 

“אמנם זה לא קל לנסות לחזור לשוק העבודה בתקופה זו, כשבכל סגר יש חשש לחזור חזרה הביתה לחל”ת או להתחיל לחפש עבודה חדשה, אבל זו בהחלט לא סיבה מספקת להישאר בבית” אומר קפלן.

 

הסיבות לחזור לשוק העבודה כבר עכשיו הן לא מעטות ואף משכנעות למדי:

  1. בתקופה בה יושבים בבית ומקבלים דמי אבטלה אמנם מקבלים סוג של משכורת אך לא מפרישים את הסכומים הרלוונטיים ונחוצים לצורך פנסיה, חסכונות וביטוחים שונים- סכומים שחשוב להפריש וחשוב שיהיה מאיפה.
  2. הנתונים מראים באופן ברור שיש עליה חדה במספר המובטלים אך עליה מתונה מאוד של אחוז דורשי העבודה. בתנאים כאלה הכוח למשא ומתן על תנאי עבודה ושכר נמצא עדיין אצל העובדים, דבר שישתנה לרעתם כאשר השוק יהיה מוצף במחפשי עבודה ועל כל משרה יתמודדו מספר אנשים.
  3. אמנם הרבה עובדים יצאו לחל”ת או פוטרו מעבודתם אבל תהליכי עבודה והתקדמות בתוך החברות והארגונים לא הפסיקו אלא השתנו. אנשים אשר אינם בשוק העבודה כרגע לא יהיו מעודכנים באותם תהליכים והתקדמויות בהמשך ויצטרכו להדביק את הקצב ואת הפער.
  4. לשבת בבית יכול להיות נחמד אבל גם גובה מחיר נפשי לא קטן. גם לעובדים שעובדים מהבית מול המסך ומנהלים ישיבות בזום זה לא אותו הדבר כמו להתלבש ולצאת למשרד.
  5. בסיום תקופת האבטלה לא יהיו עוד תירוצים וסיבות להישאר בבית ולא לחפש עבודה, ולרשום בקורות החיים או לומר בראיון שישבתם בבית וקיבלתם דמי אבטלה במקום לעבוד יתקבל פחות טוב.

בחישוב של היתרונות והחסרונות של לשבת בבית כיום לקבל דמי אבטלה ובמקביל לדגום ולבחון את השוק , עולים החסרונות על היתרונות ולכן ההמלצה היא לנצל את הזמן ואת המצב של שוק מחפשי העבודה ולחפש כבר עכשיו עבודה חדשה.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור