תעקבו אחרינו

מה הגוף שלכם משדר בראיון עבודה

אתם נמצאים כבר תקופה ארוכה בתהליך של חיפוש עבודה והנה הוזמנתם לראיון עבודה ואתם מן הסתם לחוצים ונרגשים, בעיקר אם זה תפקיד שחיכיתם לו הרבה זמן. הרשמתם בקורות החיים, קניתם חליפה קלילה אך רצינית ואפילו צחצחתם את הנעליים. כל אלה בהחלט יתרמו להצלחה של הרושם הראשוני בראיון, אבל מה לגבי הרושם המתמשך במהלך הראיון? מעבר למה שתגידו בו, איך שתתנהגו? מה משדרת שפת הגוף שלכם למראיין?

תקשורת לא מילולית בראיון עבודה:

רוב התקשורת בינינו כבני אדם היא תקשורת לא מילולית. אנחנו יכולים לומר משהו אחד אבל ההתנהגות שלנו והתגובות שלנו משדרים משהו אחר לגמרי. לכן חשוב גם שנהיה מסונכרנים עם מה שאנחנו רוצים להעביר ושנדאג שהמסר שלנו עובר גם באופן מילולי וגם באופן לא מילולי.

המראיין טרם מכיר אתכם ואתם טרם מכירים אותו ולכן מה שתגידו ואיך שתגידו את זה יהווה את אחת הדרכים העיקריות שלו לשפוט אם אתם מתאימים לתפקיד או לא. לכן חשוב קודם כל להיות כמה שיותר רגועים, זה בסדר להתרגש מהראיון אבל לחץ יכול לגרום לכם לשכוח דברים, להזיע או אפילו לגמגם -לכן הירגעו לפני הכניסה לראיון והיכנסו אליו נינוחים ככל האפשר.

קראו את מי שעומד מולכם- אם הם מושיטים יד ללחיצה לחצו אותה באופן קצר אך אסרטיבי וחכו שיורו לכם היכן לשבת. שבו בנוחות בגב זקוף עם תיק לידכם ולא עליכם ואל תתעסקו בשום חפץ בידיים שלכם. במהלך הראיון מומלץ לשמור על קשר עין ולהקשיב למראיין ולא להתפרץ לדבריו. הקשיבו עד הסוף ואז ענו את תשובתכם בצורה ברורה ומובנת לא מהירה מדי ולא איטית מדי.  הקפידו לא לדבר יותר מדי ולספק מידע לא רלוונטי לשאלה או לראיון אבל אל תענו תשובות קצרות מדי שתגרומנה למראיין לחדד את השאלה או לדובב אתכם.

חשוב שתהיו כמה שיותר אותנטיים וענייניים, חייכו והיו נינוחים. במידה והמראיין רציני וסבור פנים אל תנסו לשבור את הקרח עם בדיחות או הלצות מה שיכול לגרום למבוכה גדולה ואף לעצבים, אך אם אלו שיושבים מולכם זורמים ומשועשעים ממשהו אז זרמו גם אתם עם הסיטואציה- העיקר שאין פגיעה או מבוכה מצד אף אחד בראיון.

חשוב מאוד להישאר מנומסים לאורך כל הראיון גם אם השאלות פחות נעימות לגם או שאתם מרגישים שהוא לא מתקדם כפי שחשבתם או רציתם, אל תפוצצו ראיון באמצע. הישארו קשובים ונעימים לצד השני. הקשיבו עד הסוף אמרו תודה ואחלו יום טוב ותמיד השאירו אופציה לפגישה חוזרת. אל תמהרו לקום ולצאת, תנו את הכבוד למי שראיין וחכו עד שתהיו מחוץ לבניין בשביל להתקשר לספר לחברים איך היה.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור