תעקבו אחרינו

כתיבת קו”ח לשכיר ועצמאי

כל מי שאי פעם פגש עצמאי או עסק בעבודה עם עצמאיים יודע עד כמה היא קשה: בין המרדף לתשלומים מספקים, בין חומרי גלם המגיעים תקולים, בין גיוס עובדים ופרסום משרות בלוח דרושים, נדמה שלעצמאיים בארץ אין רגע דל.

לכן עצמאיים רבים המבקשים לחזור לעבוד כשכירים ולשם כך הם נעזרים בלוח דרושים בזמן חיפוש עבודה.

אך מלבד לוח דרושים, חשוב לציין קיימות דרכים נוספות בהן ניתן לבצע חיפוש עבודה: אתרים של חברות, חברות השמה וכח אדם ואפילו חיפוש עבודה בשיטה המסורתית – פה לאוזן. במקרים רבים גם הרשתות החברתיות היו לעזר עבור עצמאיים שרצו לחזור ולעבוד כשכירים.

עצמאיים רבים הרוצים לחזור לעבוד כשכירים מוצאים את עצמם תוהים מה לכתוב בקורות החיים? איך להסביר את הפער שנוצר בין מקום העבודה האחרון ובין המצב התעסוקתי שלי היום? ובכן, אם חשבתם לוותר על העסק העצמאי ולהשמיט אותו מקורות החיים שלכם, דעו לכם שזו טעות.

מומלץ לכתוב את קורות החיים כך שיציגו תחילה את הכישורים, הידע והניסיון שצברתם במהלך ניהול העסק. במידה והגעתם להישגים רבים וקצרתם הצלחות רבות – ציינו אותן תחת שם העסק. אך אם העסק נחל כישלון חרוץ מומלץ שתציינו אותו במשפט קצר וקולע ותפרטו עליו בהרחבה בשיחה במהלך ריאיון העבודה או שיחת ההיכרות הטלפונית.

אם תרצו תוכלו לצרף לקורות החיים גם מכתב מקדים אשר יתן למעסיק מידע יותר אישי עליכם ועל התאמתכם לתפקיד. המכתב המקדים הוא מכתב הפונה בצורה אישית אל המעסיק והוא מעשיר את קורות החיים בזווית הסתכלות נוספת על האישיות שלכם.

אחת השאלות הקשות ששואלים עצמאיים המבקשים לחזור לעבוד כשכירים היא “איך אני יודע שלא תחזור להיות עצמאי כי גילית שלהיות שכיר זה לא מה שחשבת?” ואכן החשש של המעסיק מובן.

המעסיק יודע שכאשר הוא מקבל לעבודה אדם שהיה בעברו עצמאי, קיים סיכוי גדול הוא יצטרך להשקיע יותר משאבים בהכשרתו כעובד שכיר. המעסיק חושש (ובצדק יש לומר) כי ההשקעה הזו תרד לטימיון כי לעצמאי יהיה קשה מדי להתסגל לעבודה עם אנשים אחרים, לעבוד בשעות קבועות ואף לדווח לאדם הנמצא בדרגה בכירה ממנו.

אין ספק שהמעבר מעצמאי לשכיר יגרור איתו הרבה שאלות שיצטרכו לקבל מענה ענייני ומקצועי. חשוב שלא להציג את החזרה לעבודה כשכיר ככישלון שלכם כעצמאיים.

בכל שנה נסגרים בישראל עשרות אלפים של עסקים קטנים וקשה מאוד לשרוד בשוק תחרותי ללא הון התחלתי המאפשר בסיס יציב לחודשי הפעילות הראשונים. אל תחששו לומר מדוע העסק שלכם נסגר, קיים סיכוי גדול שהמראיין מכיר בעצמו בעל עסק והוא מודע לקשיים שבניהול ובתפעול עסק, יבין לליבכם ואך יציע לכם את המשרה שרציתם.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור