תעקבו אחרינו

כל מה שצריך לדעת לפני שחותמים חוזה בעבודה חדשה

בהתרגשות רבה מודיעים לכם שהתקבלתם לתפקיד חדש ונראה שחודשים ארוכים של חיפוש עבודה הגיעו לסיומם. הסכמתם על שעות העבודה, על השכר, על תחומי האחריות וכבר קבעתם תאריך בו תביאו את חוזה העבודה החתום אל מנהלת משאבי האנוש.

אבל רגע. האם קראתם את החוזה? האם וידאתם שכל הזכויות המגיעות לכם על פי חוק אכן כתובות בו? ממש כפי שנעזרים בעורך דין מקרקעין בכדי לנסח הסכם מכירת דירה, כך גם עם חוזה עבודה חדש – מומלץ להתייעץ עם עורך דין לדיני עבודה בכדי שיוודא שאכן החוזה עובד גם לטובתכם ולא רק לטובת החברה המעסיקה.

אנשים רבים מזלזלים בייעוץ הזה. “זה סתם לזרוק כסף”, הם אומרים לעצמם, “אין סיכוי שחברה שמעסיקה כל כך הרבה עובדים תפעל בניגוד לחוק” הם ממשיכים לתרץ. אבל בפועל, יעידו בבית הדין לענייני עבודה כי גם בחברות גדולות המעסיקות אלפי עובדים קיימות הפרות של זכויות עובדים.

אם אתם לא מתייעצים עם עורך דין לדיני עבודה, מומלץ שתכירו את הזכויות המגיעות לכם על פי חוק וחייבות להופיע בכל חוזה עבודה.

הבאנו בפניכם את 4 הזכויות העיקריות:

  1. אופן חישוב השכר – וודאו לפני חתימה על חוזה עבודה האם הסכום המצוין בו מתייחס לשכר נטו או שכר ברוטו. כדאי שלפני החתימה על חוזה עבודה תבררו מהו השכר הממוצע במשק לעובד בעל וותק כמו שלכם בתפקיד כמו שלכם.
  2. שעות עבודה – כיום מגדיר החוק כי שבוע עבודה בישראל בשני אופנים: שבוע עבודה בן חמישה ימים כאשר יום עבודה נמשך 9 שעות או שבוע עבודה בן שישה ימים כאשר כל יום עבודה נמשך 8 שעות. חשוב לוודא מראש כיצד מתייחס המעסיק לשעות נוספות: האם הן נכללות בשכר או שיש תוספת בגינן, האם כל עובד מחויב לכמות שעות נוספות מסוימת בכל חודש, האם מותר למעסיק לדרוש שעות נוספות בתחום עיסוק זה?
  3. ימי מחלה – החוק דמי מחלה אינו משאיר את העובדים החולים ללא שכר והוא קובע כי עובד אשר חלה והציג בפני המעסיק אישור מחלה יקבל שכר כספי למרות שלא עבד. בגין היום הראשון לא יקבל העובד שכר, אך בגין היום השני והשלישי למחלה הוא יקבל 50% מהשכר והחל מהיום הרביעי הוא יקבל 100% משכרו.
  4. תנאים סוציאליים – הן העובד והן המעביד צריכים להפריש כספים לקרן הפנסיה. נהוג לחלק את ההפרשה כך שאת החלק הגדול יותר מפריש המעסיק. ברב החוזים מוסכם כי העובד יפריש סך של 5.5% מהשכר שלו והמעביד יפריש 6% לפנסיה ו – 6% נוספים למרכיב הפיצויים. אין ספק שכל תחום הפנסיה, הפיצויים וקרנות ההשתלמות הוא נושא סבוך ומורכב ומומלץ אף להתייעץ עם רואה חושבון או יועץ פנסיוני.

מלבד זכויות אלה קיימות זכויות נוספות כגון ימי חופשה, דמי הבראה, החזרי נסיעות או הוצאות רכב ועוד. אין ספק שקריאת חוזה עבודה לפני החתימה היא דבר חשוב אשר יכול לשנות את כל התמונה במידה ומתגלה סעיף לא חוקי.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור