תעקבו אחרינו

כמה עובדות על שכר המינימום בישראל

בתור עובדים חדשים בשוק העבודה חשוב שתכירו את המושג שכר מינימום. שכר מינימום בישראל מותאם לכל עובד בכל תחום בהתאם לגיל שלו. הוא מורכב בצורה מסוימת וחשוב שתדעו מה הוא שכר המינימום במקצוע שלכם, בהתאם לשעות העבודה שלכם ממה הוא מורכב ומה לעשות במקרים בהם משלמים לכם פחות מאותו שכר מינימום.

מה גובהו של שכר מינימום בישראל וממה הוא מורכב?

שכר מינימום בישראל הוא שכר מינימלי עבור שעת עבודה וממנו אסור לרדת ולשלם פחות. במידה ומעסיק מציע תשלום שהינו פחות מאותו שכר מינימום זוהי עבירה על החוק והעובד יכול לסרב. כשאתם מחפשים עבודה באופן עצמאי וסורקים לוח דרושים בדקו היטב את השכר שמציעים וודאו שהם משלמים בהתאם לחוק שכר מינימום. שכר מינימום בישראל משתנה מדי שנה ובהתאם לשעות העבודה החודשיות ולכן חשוב שתדעו מראש מהו שכר המינימום השעתי שמגיע לכם לפני שאתם חותמים על הסכם עבודה. כמו כן השכר תלוי לא רק במינימום שעות עבודה חודשיות אלא גם בהתאם לגיל.

שכר מינימום בישראל מורכב כך:

שכר בסיס בתוספת כספית קבועה שניתנת לעובד וזאת תמורה לעמידה ביעדים או כל תוספת קבועה המשולמת לאותו עובד עקב עבודתו. שכר מינימום לא מביא בחשבון וותק, תוספת עבודה במשמרות, החזר הוצאות וכדומה שכן על סכומים אלה להתווסף לשכר המינימום ולא להיות חלק ממנו.

כל עובד מעל גיל שמונה עשרה שעובד במשרה מלאה זכאי לקבלת שכר מינימום עבור עבודתו. אי תשלום שכר מינימום בין אם התקבלתם לעבודה ישירות ובין אם התקבלתם לעבודה דרך חברת השמה היא עבירה פלילית על החוק ודינה מאסר או תשלום קנס. במידה ואתם עובדים בעבודה במשרה חלקית או במשרה מלאה וזכאים לקבלת תלשום שכר מינימום עבור העבודה שלכם ולא קיבלתם אותו- אתם יכולים לתבוע את המעסיק שלכם ולדרוש את קבלת התשלום שמגיע לכם.

חוק שכר מינימום בישראל נועד על מנת להגן על זכויות העובד ולוודא שהמעסיק לא פוגע בו על ידי תשלום נמוך משכר המינימום על פי חוק או מלין את שכרו. כמו כן החוק בא לוודא שלאחר תלונתו של העובד המעסיק לא יתנכל לו- יביא להרעה בתנאי העסקתו או יפטר אותו עקב הגשת התלונה שלו או תביעה לקבלת שכר מינימום על פי חוק.

במידה ואתם מחפשים עבודה מעבר לעובדה שאתם צריכים לבדוק את גובה השכר שמשלמים עבור אותה עבודה ושהוא מתאים לכם ועומד בציפיות שלכם- חשוב שתוודאו שמשלמים לכם בהתאם לחוק שכר מינימום.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור