תעקבו אחרינו

כך תעברו סינון ראשוני בראיון טלפוני

רב ראיונות העבודה ורב שיחת היכרות עם מעסיקים פוטנציאליים, מתחילים בראיון טלפוני עם נציגת חברת כח האדם וההשמה או נציג של החברה. הראיון הטלפוני הוא קליל וקצר ומטרתו לעשות סינון ראשוני על מנת לוודא את ההתאמה הבסיסית לתפקיד.

אנשים רבים חושבים שהסינון הראשוני בטלפון אינו משמעותי והם לא מתכוננים אליו, אך למעשה כמו במפגש פנים אל מול פנים יש לו חשיבות מכרעת בדרך שלכם לקראת התפקיד הנחשק.

ראיון טלפוני הוא כרטיס הכניסה שלכם אל החברה ואסור לזלזל בו

ריכזנו עבורכם מספר דגשים שיעזרו לכם לעבור אותו בהצלחה:

  1. אל תפחדו לתאם מועד חדש לשיחה היכרות – נציגות חברות השמה וכח אדם נוהגות להתקשר “בהפתעה”, להציג את עצמכן ולומר שהן מתקשרות אליכם כי שלחתם קורות חיים למשרה כזו או אחרת. ההתרגשות והשמחה “שהנה חזרו אלי” עלולה לגרום לכם לעשות טעות גדולה ולנהל את השיחה גם אם הזמן לא מתאים לכם. במקרה כזה (כשאתם מחכים להיכנס לרופא, כשאתם אוספים את הילדים, כשאתם מטיילים עם הכלב), סרבו לנהל את השיחה מתוך לחץ ואמרו כי הזמן כעת לא מתאים וכי תשמחו לתאם שיחה נוספת במהלך היום או למחרת. ראיון טלפוני המתקיים בתנאים לא נאותים כגון סביבה רועשת או במקביל לפעילויות אחרות, לא יקבל את מלוא תשומת לבכם. יתרה מכך, גם המראיינת מהצד השני עלולה לשמוע אתכם לא טוב או להבין אתכם בצורה לא נכונה ולהחליט שאתם לא מתאימים. תיאום מחדש של ראיון טלפוני יעיד על בגרות, רצינות ומחויבות לתהליך.
  2. שפה רישמית – אנחנו נוהגים לשוחח בטלפון עם מראיינים כאילו היו חברים שלנו. מומלץ לשמור על שפה מכבדת אשר תעיד על רצינות ומחויבות לתהליך חיפוש העבודה.
  3. הקשיבו לאדם בצד השני של השיחה – בשיחות טלפוניות אנחנו נוטים להפליג בסיפורים על עצמנו ועל מה שקרה לנו בעבודה. היות ומדובר בסינון טלפוני ראשוני חשוב להיות ממוקדים בנושא השיחה – חיפוש עבודה ולא להלאות את המראיינת בסיפורי אלף לילה ולילה. ככל שתהיו מפוקסים וענייניים יותר, כך יהיה לכם קל יותר לעבור את הראיון בהצלחה.
  4. אל תשלפו מהמותן – כאשר אתם נמצאים בתהליך של חיפוש עבודה אתם כבר יודעים מראש שיש שאלות שיחזרו על עצמן כגון – מה עשית בתפקיד הקודם? למה בחרת לעזוב? למה אתה חושב שתתאים לתפקיד הזה? מה החסרונות שלך? הכינו לעצמכם תשובות מראש. צלמו את עצמכם עונים על השאלות וחיזרו על התשובות כמה וכמה פעמים. כך תוכלו לענות בטבעיות ובדיבור זורם ורציף לשאלות ותקרינו ביטחון עצמי.

 

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור