תעקבו אחרינו

הסבה מקצועית – איך מתחילים

כולנו מרגישים את התחושה של לקום בבוקר עם תחושת תסכול כי לא רוצים להגיע לעבודה. התסכול יכול להגיע בגלל תחושת מיצוי של התפקיד, בגלל משכורת נמוכה, בגלל רצון לממש כישורים אחרים הטמונים בך או פשוט רצון לעשות משהו אחר, מרגש יותר.

בדיוק עבור אנשים כמוך המתעוררים בבוקר עם תחושת תסכול החלו מוסדות שונים וארגונים להציע את האפשרות ללמוד מחדש את התחום לעבור הסבה מקצועית ולעבוד בתפקיד אחר לחלוטין, מעניין יותר ומלהיב יותר.

מהי הסבה מקצועית?

הסבה נעשית כאשר אדם מפסיק לעבוד בתחום מסוים ומתחיל לעבוד בתחום שונה, לאחר שרכש ידע מקצועי שלא היה לו קודם. תחום ההסבה המקצועית נפוץ בעיקר כאשר עושים הסבה מקצועית לתחום ההוראה, למקצועות הסיעוד או למקצועות ההייטק.

משך תקופת ההכשרה יכול לנוע בין מספר חודשים ועד שנה, הכל כמובן תלוי בתחום החדש בו רוצים לעסוק.

ההכשרה המקצועית היא תהליך של מתן מיומנויות ללומדים כדי לעזור להם למצוא עבודה חדש במקצועות חדשים בשוק העבודה. זהו ניסיון לגשר על הפער בין הכישורים הקיימים לבין אלו הנדרשים במקום העבודה. מחסור באנשי מקצוע מיומנים יצרו צורך משמעותי בהכשרה מקצועית למקצועות חדשים או מקצועות אשר התפתחו במשך השנים והדרישה לעובדים עלתה משמעותית. במאמץ לעמוד בביקוש הזה, חלק מהאנשים פונים לקורסים מקוונים לפיתוח מיומנויות חדשות למטרת הסבה מקצועית ולפוטנציאל צמיחה מקצועי וכלכלי.

החלטת על הסבת מקצוע – מה עכשיו?

אז קודם נאמר שההחלטה על הסבה מקצועית לא מתקבלת כלאחר יד או בקלות ומומלץ להשקיע מחשבה רבה לפני שמתפטרים מהעבודה הנוכחית. עם כל הרצון הטוב להגשים שאיפות וחלומות, מומלץ לתכנן את המהלך מראש היות וכרוכה בו הוצאה כספית לא מבוטלת ונדרשת תקופת זמן בה לא בטוח שתוכל להשתכר כמו מקודם.

כשאתה מחפש עבודה חדשה כדאי להתחיל במחקר על התחומים בהם תרצה לעסוק. חפש בני משפחה וחברים מהתחום ובקש לשוחח איתם על מנת שתוכל להבין טוב יותר מהם היתרונות והחסרונות של המקצוע. תוכל להעמיק את הידע שלך על ידי גלישה באתרי אינטרנט של חברות בתחום, השתתפות פעילות בפורומים וקבוצות דיון בתחום הרלבנטי ועוד.

לא סתם נאמר כי ידע הוא כח וככל שתדע טוב יותר מהם תנאי הקבלה של המשרה החדשה שאתה מחפש לעצמך ומהן דרישות התפקיד, כך תהליך חיפוש העבודה יהיה יעיל יותר.

במקביל לשיחות ולעצות שתקבל מאנשים שכבר עובדים בתחום, חשוב לחפש גם בתי ספר והכשרות בתחום. בדוק האם משרד העבודה והתעסוקה מעניק מלגות, הטבות או סיוע כספי עבור שכר הלימוד. במקרים מסוימים, צריך לחזור אל ספסל הלימודים וללמוד תואר ראשון או שני.

יתרונות מרכזיים בהסבת מקצוע

כאשר מדובר על הסבת מקצוע יש כמה יתרונות מהותיים בתהליך כאשר המשמעותי ביותר, הוא כמובן החזרת תחושת הרעב והתשוקה ללמידה של מקצוע חדש. המוטיבציה יכולה לעלות משמעותית ותקרת החלומות והצפיייה עולה גם היא. ( דבר אשר יכול להשפיע באופן יובי אך לעיתים גם יכולה להיות לכך השפעה שלילית)

חסרונות בולטים בהסבת מקצוע

אחד החסרונות הבולטים בהסבת מקצוע הינו מרכיב השכר כאשר אתם בתהליך של מידת מקצוע חדש אתם תתחילו במקום עבודה חדש לרוב כג’וניורים, ובמרבית המקרים השכר אותו תקבלו יפחת בשנה הראשונה, כמובן שההמשך תלוי בכם ואיך תשתלבו במקום העבודה החדש ומה יהיה הערך האשר תוסיפו לעסק.
עוד גורם אשר עלול להיות מאכזב הינו הצפייה מתחום העבודה החדש, בסופו של דבר ישנם מקצועות אשר נראים מאוד קורצים ואנו בטוחים שהם בדיוק בשבילנו, אך לאחר התנסות בפועל הנוצץ אינו תמיד זהב ולא תמיד המקצוע אותו אתם לומדים יהיה נכון לכם באופן אישי.

קורסים מקוונים איך זה עובד?

קורסי למידה מקוונים הם דרך מצוינת ללמוד מיומנויות חדשות או לשפר את הקיימות. קורסים מקוונים מועילים במיוחד מכיוון שהם מאפשרים לך ללמוד בקצב שלך ובצורה גמישה.

הצעד הראשון הוא לזהות את הקורס שאתה רוצה לקחת והמקצוע אליו תכוון לעשות הסבת מקצוע, השלב הבא הינו לברר את המוסדות אשר מספקים את ההכשרה המתאימה בצורה מקוונת. היום בהרבה מאוד מוסדות ומכללות קיימים קורסים מקוונים, בהם תוכלו ללמוד מהבית וחלקם אפילו מוקלטים לצורך מעבר על החומר.

הסבה מקצועית להייטק

אחד התחומים המבוקשים ביותר להסבה מקצועית הוא – תחום ההייטק. בענף הזה שם ביקוש מתמיד לעובדים ועבור תפקידים רבים נדרשת הכשרה של חודשים בודדים בלבד. כך שתוך מספר חודשים בודדים תוכלו לעבוד בתחום מרתק ודינמי, מלא עניין.

בין המקצועות המבוקשים בהייטק תוכלו למצוא בניית אתרים, בדיקות תוכנה (QA), ניהול רשתות, תכנות ופיתוח ועוד שלל מקצועות מרתקים ומלהיבים.

 

 

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור