תעקבו אחרינו

חוקי עבודה לעובדי כוח אדם וחברות השמה

עובדי כוח אדם וחברות השמה זכאים לפי החוק לכלל זכויות עובדים ממש כמו של עובדים בעלי קביעות או עובדי חברה, בעוד שישנם שני סוגים של עובדי כוח אדם: האחד הינו עובדי קבלן שמטרתם לספק שירות דרך חברה חיצונית, תוך שהסוג השני מתייחס אל עובדים שהגיעו  לארגון מתוך מאגר של חברות השמה. אבל מה צריך לדעת על חוקי עבודה לעובדי כוח אדם? הכל בהמשך.

חוקי עבודה לעובדי כוח אדם וחברות השמה  – כל מה שצריך לדעת

אם אתם עובדים דרך חברה קבלנית או דרך חברת השמה: חשוב שתדעו כי אין זה אומר שאתם עובדים “סוג ב'”,  להפך! – דווקא במקרים כאלה יש לשים לב כפליים כי אתם מקבלים את כל הזכויות שלכם, תוך בדיקה קפדנית מול איש הקשר שלכם בחברת כוח האדם אודות קבלת הזכויות, או ביצוע בירור מול הקבלן ששכר אתכם לעבודה.

מי שעובד דרך חברת קבלן, חברת השמה או  חברת כוח אדם בכל חברה, ארגון או עסק, כדאי שידע כי לעובדים מסוג זה מגיעות זכויות עובדים וזאת מתוקף צו הרחבה בענף שירותי אספקת כוח האדם, תוך שהזכויות נוגעות לכל עובדי הקבלן ועובדי חברות כוח אדם, בכל מקום בארץ. בין החוקים שחלים על מעסיקים, תוכלו למצוא:

מתן זכויות עובד בסיסיות – כל עובד כוח אדם זכאי לזכויות הבסיסיות של העובדים בישראל, כמו איסור על עבודה יותר מ 9 שעות ברציפות, קבלת חופשות וצבירת שעות חופשה על פי החוק, עובדי קבלן יכולים לקבל חופשות מיוחדות עקב אירועים משפחתיים חשובים, הכשרות ללא תשלום העובד, קבלת פיצויי פיטורין, קבלת שי לחג ועוד.

זכויות נרחבות – חשוב לדעת כי במידה ואתם עובדי קבלן או עובדים של חברת כוח אדם, זכותכם המלאה לקבל הטבות וזכויות נרחבות מחברת הקבלן או מחברת כוח האדם הנוגעות לקיצור יום עבודה, קבלת דמי מחלה ודמי הבראה. עוד תקבלו דמי חג, תשלום עבור חגים וימים בהם עובדי המשק בישראל אינם עובדים, תוך שחשוב לדעת כי אתם זכאים גם  לביטוח פנסיוני, הפרשות למס הכנסה, קופות גמל וקרן השתלמות.

תנאים במהלך העבודה – מלבד התנאים הסוציאליים ואכיפת חוקי ההעסקה בישראל, ישנם גם אמצעים טכניים שכל עובד זכאי להם כמו: הדרכות בטיחות שעובדי קבלן וכוח אדם צריכים לקבל, הכשרה וחפיפה מאת מנהלים במקום העבודה וכדומה. עובדים בתחום הבנייה, השיפוצים, הניקון, התחזוקה ועוד, יעברו קורס עבודה בגובה עם מדריך עבודה בגובה שנועד להגן על בריאותם ועל הסובבים במקום העבודה. עוד יעברו העובדים קורסי בטיחות, השתלמויות ומגוון הכשרות על חשבון חברת כוח האדם או חברת הקבלן. עובדים מסוג זה יוכלו ליהנות גם מביגוד והנעלה הנושאים את לוגו בית העסק, רכב חברה במידת הצורך וכמובן ארוחות מסובסדות ושאר אמצעים הדרושים עבור התנהלות נכונה במקום עבודה.

לסיכום, חוקי עבודה לעובדי כוח אדם וחברות השמה חשובים במיוחד עבור עובדי קבלן וכוח אדם. לכן במידה ואתם נמנים עם עובדים מסוג זה – כדאי מאד להכיר את הזכויות שלכם ולדרוש אותן בעת הצורך.

 

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור