תעקבו אחרינו

איך לכתוב מכתב התפטרות

תוכן עניינים

לפעמים מגיע שלב בחיים בו אתם מחליטים לעשות שינוי ולעזוב את העבודה, חשוב לדעת כי ברגע שהחלטתם שאתם רוצים לעזוב ולהתפטר, אתם צריכים לעשות את זה כמו שצריך. הדרך הנכונה להתפטר היא לכתוב מכתב הודעה רשמי שהוא בעצם מכתב פיטורין המהווה הודעה מוקדמת לעזיבה, על פי תנאי ההסכם. במידה ותעזבו את העבודה ללא הודעה מוקדמת וללא עמידה בתנאי החוזה לא תהיו זכאיים לפיצויים. שימו לב כי מכתב פיטורין הינו אכן על תקן ההודעה המוקדמת, אך זו גם הדרך שתכתיב כיצד אתם עוזבים, לא משנה מה סיבת העזיבה שלכם, ההמלצה שלנו היא תמיד לעזוב מקום בצורה יפה ומכובדת, גם אם היו חילוקי דיעות ואי הסכמות במהלך הדרך. צריך לזכור להוכיר תודה על הדברים הטובים שהיו ואם לא היו כאלה, לסיים בצורה מכובדת שתאפשר  לכם להשאיר דלת פתוחה לעתיד.

מכתב התפטרות- מה חשוב שיהיה בו?

המכתב עצמו הוא מכתב פשוט למדי שצריך להיות כתוב בנוסח ברור שלא משתמע לשתי פנים. כדאי לנסח את המכתב בצורה נעימה ובנימה חברותית אך גם רשמית, ולא באופן תוקף ומאשים גם אם ישנן סיבות לכך, מומלץ לנסח אותן באופן מכובד אשר מבהיר את סיבות ההתפטרות. מכתב ההתפטרות צריך להיות קצר וענייני ולכלול מספר פרמטרים חשובים.

פרמטרים שהם חובה במכתב התפטרות:

ישנם מספר פרמטרים חשובים שכדאי לשים אליהם לב כאשר כותבים מכתב התפטרות, כמה מהם יכולים להיות משמעותיים אם נוצרת מחלוקת ביניכם לבין מקום העבודה אותו אתם מעוניינים לעזוב. לפניכם הפרמטרים המרכזיים שכדאי לשים אליהם לב:

תאריך מכתב ההתפטרות

 חשוב מאוד שהתאריך שבו כתבתם את המכתב והגשתם את ההתפטרות שלכם באופן רשמי יופיע על גבי המכתב- הוא חובה מבחינה חוקית וימנע אי הבנות בעתיד לגבי התאריכים.

תאריך ההתפטרות

 במכתב יש לציין באופן ברור מתי אתם מסיימים את עבודתכם בהתאם לתנאי החוזה שלכם. זהו גם סעיף חובה על פי חוק. יש לציין בו עוד כמה זמן נותר לכם בעבודה ובאיזה תאריך תסיימו אותה. כתבו באופן ברור את מועד סיום עבודתכם ובדקו לפניי כמה ימיי עבודה הינכם חייבים לתת למעסיק על פי החוזה, במידה ואתם רוצים לעזוב באופן מיידי, יש לאפשר את זה כאופציה למעסיק ולבקש אישור בכתב אם הוא אכן מעוניין בכך, וכמובן לכלול בכתב שזה לא יפגע לכם בפיצויים ונעשה באישור וברצון המעסיק.

פרמטרים שהם אינם חובה במכתב התפטרות:

הסיבה שבגינה אתם עוזבים את העבודה- אין זה חובה לציין זאת במכתב ההתפטרות, אבל אם אתם מעוניינים להביע בכתב את סיבת ההתפטרות ציינו זאת במכתב. במידה וישנם טענות כלפי מקום העבודה, הבוס, או מהצוות הניהולי זכרו שאם כבר החלטתם לעזוב, נסו לא לעשות זאת בצורה אגרסיבית או מרירה, ותמיד להשאיר ממכם זכרון שהינו לטובה, לכל מקרה שתתצטרכו בעתיד שירות ממקום העבודה שלכם.( המלצה, מסמכים, תלושי משכורת ועוד…)

זכויות שלכם כעובדים- אין זו חובה לציין את כל הזכויות שמגיעות לכם כעובדים לאחר ההתפטרות שלכם שכן המעסיק שלכם צריך להכיר אותן גם כך אל תמיד מומלץ לציין זאת באופן ברור בכתב. אם אלו ימי חופשה, נסיעות, דמי הבראה ועוד- את כל אלה יש לציין באופן ברור בכדי לא להשאיר דברים פתוחים.

הודעת פיטורין בעל פה

מומלץ לפניי שליחת מכתב התפטרות לתאם פגישה אל מול המעסיק או מנהל העבודה שלכם ולהודיע להם באופן אישי על התפטרותכם ממקום העבודה, בכך לא תהיה הפתעה למעסיק והוא יידע לצפות למכתב ההתפטרות שלכם, נימה אישית מעוררת הרבה יותר הערכה ובכך תוכלו לסיים בצורה טובה את דרככם במקום העבודה.

מכתב התפטרות עם בקשת המלצה

מומלץ לבקש מכתב המלצה מהמעסיק כבר במכתב ההתפטרות שלכם, ולכן מומלץ לסיים בצורה הגונה ונעימה את הפרק במקום העבודה שלכם, בקשת המלצה עוד במעמד מכתב ההתפטרות מספקת למעסיק זמן להכנת מכתב המלצה.

הערכה והמלצה

 במידה ואתם רוצים לסיים באופן חיובי מומלץ לסיים את המכתב בכתיבת מחמאות ודברי הערכה למעסיק שלכם גם אם אתם עוזבים. אין צורך להשתפך או להגזים אבל תמיד נחמד להעריך ולהחמיא לגורם הישיר שניהל אתכם אתכם ונתן לכם הזדמנות. זכרו כי גם אם התקשורת ביניכם הסתיימה אין לדעת מה צופן המחר והיכן תפגשו בעתיד. כמו כן יהיה לכם יותר קל לבקש המלצה לאחר שסיימתם בפן חיובי ועם מחמאות לצד השני. לבקש המלצה זה מקובל אם אתם מרגישים מספיק בנוח לבקש מהמעסיק הישיר שלכם מכתב המלצה שיעזור לכם כאשר אתם מחפשים עבודה להתקבל לעבודה אחרת.

כל דבר נוסף שאתם רוצים להוסיף במכתב עשו זאת בסיום המכתב בצורה נאותה וקצרה כל עוד הנושא רלוונטי להתפטרות עצמה. שמרו על נוסח ברור עם כותרת ברורה וחתימה שלכם, אין צורך במכתב ארוך אלא קצר וקולע ומפורט עד כמה שניתן . כמו כן מומלץ להודיע על ההתפטרות בעל פה לפני שמגישים את ההתפטרות בכתב בכדי לא להפתיע את הצד השני.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור