תעקבו אחרינו

איך בוחרים מקצוע

לבחור עבודה אחרי צבא או לפני טיול זה לא כזה קשה- צריך עבודה נוחה עם שעות גמישות וכסף. אבל לבחור מקצוע זה כבר סיפור אחר. זו אחריות לזמן כמה שיותר ארוך לעיתים אפילו לכל החיים. לכן צריך לבחור בחוכמה. אבל איך?

לבחור מקצוע בצורה נכונה ומושכלת:

מדובר במשימה מאתגרת מדי כי היא חשובה ואין לה תשובה אחת וחד משמעית. אבל אף אחד לא רוצה להתחיל לעסוק במקצוע מסוים ואז לעבור למקצוע אחר ולכן חשוב לנסות לפחות לדייק את הבחירה שלכם כמה שיותר. בשביל לעשות זאת כדאי שתיקחו רגע עם עצמכם ותשאלו את עצמכם כמה שאלות שיעזרו לכם להתמקד ולמקד את עצמכם:

  1. מה אתם אוהבים לעשות? במה אתם ניהנים לעסוק? האם יש לכם תחביב שהיתם רוצים לפתח יותר? האם יש איזה שהוא דבר שאתם ממש טובים בו ואוהבים לבצע אותו ותשמחו גם להתפרנס ממנו?
  2. כמה אתם רוצים להרוויח? זו שאלה חשובה מאוד ולא תמיד נעים לאנשים להודות לא בפני אחרים ולא בפני עצמם כמה הם רוצים להרוויח. אבל הרצון צריך להיות תואם ליכולת- כמה אתם צריכים בשביל לסגור את החודש, כמה היתם רוצים אקסטרה, כמה משלמים על המקצוע הזה בשוק החופשי.
  3. במה יש לכם ניסיון? סביר להניח שכבר עבדתם במקום אחד או שניים ולמדתם תוכנות ותחומים שונים באותם מקומות. מה אתם יודעים? במה אתם בעלי ניסיון ויכולים להשתמש בו לעבודות הבאות?
  4. מה למדתם? בין אם זה תואר או לימודי תעודה, וגם התמחות או קורס- כל דבר שיכול לתרום לכם בחיפוש העבודה או בהגדרת המקצוע
  5. מה היא יכולת העבודה שלכם? והכוונה היא לשעות העבודה והגמישות שלכם, מיקום העבודה, הגעה למקום העבודה. כל התנאים שיש בתחומים מסוימים ובמקצועות שמעניינים אתכם כדי לראות אם בכלל יש התאמה ויכולת.

את התשובות לשאלות האלה לקחת ואז להתחיל למקד אותם לכמה מקצועות שבאמת מעניינים אתכם. יכול להיות שיש תחום שעונה על הרוב בצורה חיובית אבל אין בו ביקוש בשוק, ויכול להיות תחום שיש לו הרבה ביקוש וגם הרבה מחפשי עבודה אבל אתם לא בעלי כל הכישורים הנדרשים.
לאחר שזיהיתם את נקודות החוזקה שלכם הגיע הזמן לגלות את נקודות החולשה- איפה אתם צריכים להתגמש, מה אתם צריכים ללמוד עוד, איזה ידע חסר לכם ואיזה ניסיון, כמה זמן אתם צריכים להשקיע בשביל להתקבל למקצוע החדש ולהתמיד בו.

שאלות אלה ותשובות אלה לא מספקות תשובה אחת וחד משמעית אבל הן עוזרות למקד את עצמכם לקראת המקצוע הרלוונטי ולדייק את הדרך עד לבחירה הנכונה.

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור