תעקבו אחרינו

כתיבת קורות חיים

כתיבת קורות חיים - 10 טיפים שיגרמו לכם לבלוט מול מועמדים אחרים

חיפוש עבודה כרוך בלא מעט אכזבות, שלבים ותהליכים. בדרך כלל השלב הראשון הוא שליחת קורות חיים למעסיק פוטנציאלי/חברת השמה. החברות חשופות לעשרות ומאות קורות חיים ביום. כדי לבלוט בשלב הזה חלק מהמועמדים בוחרים לעשות משהו אחר ושונה שימשוך את תשומת ליבו של רכז הגיוס האמון על סינון קורות החיים של המועמדים ויזכה אתכם לראיון טלפוני ראשון.

יצירתיות בדרך כלל מאופיינת למועמדים המכוונים למשרות בתחום העיצוב, הפרסום והמכירות. החדשנות והמקוריות מתבטאת גם בעיצוב חיצוני של קורות החיים ובתכנים כתובים.

בשנים האחרונות ניסו מועמדים בתהליך חיפוש עבודה להגדיל את הסיכויים שלהם בשלב קורות חיים ע”י הוספת תמונה שלהם בראש הדף או כתיבה בפונט בצבע לא שגרתי וזאת במטרה לבלוט מול אחרים.

בשנה האחרונה ישנה הצפה של מועמדים שמצלמים את עצמם (עם צלם מקצועי) ודרך הרשתות החברתיות שולחים לכל דורש את הצילום, זה יוצר הד מיותר וחלק גדול מהחברות אינם אוהבים זאת ומסרבים להתייחס ברצינות לדרך זו.

באם נשוב ונתמקד בשלב קורות החיים הכתובים ,חשוב שיכללו בו (או לאו) הנקודות החשובות הבאות וייתנו לכם קדימות מול מועמדים אחרים:

1.      קורות חיים יצירתיים- חשוב כמעט לכל תפקיד, חברות מחפשות עובדים יצירתיים, בכל הדרגים ברוב המקצועות- חשוב לבלוט בחיצוניות ובכתיבה. בחיצוניות בהנחה שאתם לא גרפיקאים, ניתן להכניס בראש הדף תמצית קו”ח(2-3 שורות) כמו כן רצוי להכניס לתכנים הצלחות והשיגים משמעותיים. כיום גם מקובל להוסיף בקורות חיים פן חברתי, לדוגמא: אם מועמד מתנדב עם קשישים בפעילות חברתית , כדאי להוסיף מאחר וזה נותן ערך מוסף לאישיות שלו.כתבו את קורות החיים שלכם בצורה מקצועית ביותר גם אם אתם נעזרים בחברת השמה לשדרוג קו”ח שלכם, הקפידו על כל הפרטים והדגשים שיבליטו אתכם אל מול קו”ח של מועמדים אחרים.

2.      הימנעו מהוספת תמונות לא רלוונטיות  במסמך קורות החיים שלכם ( שקיעה, ים, שמיים …) או ציטטות מיותרות כגון: “השמים הם הגבול” הרבה פעמים נתפס כנואש, פתטי ולא רציני.

3.      חשוב להקפיד על קורות חיים מובנים, לדוגמא: השכלה חייבת להיות לפני היסטוריה תעסוקתית. אם לדוגמא רכז גיוס מחפש מנהל חשבונות לא מעניין אותו ההיסטוריה התעסוקתית אם אין למועמד תעודה רלוונטית בקורס הנהלת חשבונות. לכן חשוב לתת מידע עדכני בראש הדף ולהקפיד על דרישת התפקיד. אל תשלחו קו”ח לתפקיד שדורש מיומנות או השכלה ספציפיים שאין לכם.

4.      העדיפו משפטים קצרים וממוקדים. מומלץ לרשום שורות התייחסות קצרות ולפי תחומים- לתת לקורא תחושה שיש עוד משהו מעבר לשורות הכתובות.

5.      כתבו מספר( 2-3) קו”ח, ובכל קו”ח תבליטו משהו אחר ובהתאם למשרה המוצעת. לדוגמא, אם אתה עם ניסיון ניהולי בתחום המכירות ואתה מחפש משרות ניהול בתחומים אחרים, יש להדגיש בתמצית ובהיסטוריה התעסוקתית את היכולות וההישגיים הניהוליים שלך.

6.      הימנעו מהוספת תחביבים שאינם רלוונטיים לתפקיד. כאמור, אם מועמד פונה לקבלת תפקיד במאפיה מובילה ללחמים ובשעות הפנאי מכין עוגות מבצק סוכר פרט זה יעניק  ערך מוסף אצל המעסיק.

7.      הקפידו על מסגרת של עמוד אחד, אין צורך לפרט ולעדכן על כל צעד שביצעתם במהלך 20 שנות עבודתכם, הישארו במסגרת זמן רלוונטית לעבודתכם. מועמד בן 40 אינו צריך לרשום עבודות מזדמנות שהוא עבד בזמן היותו סטודנט.

8.      טעות נפוצה בקרב מועמדים היא לרשום קו”ח בגוף ראשון:  “ניהלתי” “הובלתי”, “בצעתי”, “יזמתי”, “פיתחתי” כתיבה בגוף ראשון יוצרת הרגשה של שיחת טלפון לא פורמלית ולא מסמך רשמי, מקובל ורצוי לרשום : “הובלה ויצירת תהליכים” “ניהול צוותים” “קידום יוזמות” וכ”ו.

9.      הימנעו מהוספת תמונה, היא יוצרת אצל הרכז רושם יתר כלפי המועמד כשרוב הפעמים אינה רלוונטית לעבודה ולתפקיד המוצע.

10.  הקפידו על דברים שהם מובן מאליו- כתיבה רהוטה ונטולת שגיאות, מאורגנת, מדויקת, עניינית ורשמית.

 

 

בהצלחה!!!

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור