ככל שהעולם משתנה, כך גם צרכי המעסיקים והעובדים משתנים. מגייסים מושפעים גם משינויים ומגמות אלו. המגמה הכללית בשוק היא שמגייסים צפויים להיות יותר מסתם ציידי ראשים. כעת הם נדרשים להיות סוג של יועץ קריירה עבור לקוחותיהם.למגמות אלו השפעה רבה על תעשיית הגיוס ועל אופן פעולת המגייסים. שוק העבודה משתנה ויש צורך במיומנויות חדשות והבנת השוק בכדיי לגייס עובדים חדשים.
מגייס עובדים? כדאי לעבוד לפי מספר פרמטרים
כדי לגייס עובדים בצורה יעילה, צריך להבין את המגמות בשוק העבודה. להלן מספר טיפים כיצד לעשות זאת: – חקור את התעשיות והחברות המעסיקות עובדים באזור שלך. אם אתה רוצה לגייס עובדים במיקום מסוים, עדיף לדעת אילו סוגים של תעשיות וחברות כבר יש שם. – למד את הדמוגרפיה של האזור שלך ותבחן את המתחרים על העובדים בתחום שלך באותו אזור. – היו מודעים להבדלים ביניכם לחברות אחרות ואילו טריגרים יגרמו לעובד לבחור בכם. – שקול לבצע גיוס במיקור חוץ אם אינך מוצא מספיק מועמדים מקומית . שימו עין על השכר וההטבות של המתחרים שלכם. משכורות תחרותיות משפיעות ומעלות את האפשרות של מועמדים ראויים לבחור לעבוד דווקא אצלכם, דבר זה שישפיע על היכולת למצוא עובדים איכותיים במידה והשכר יפורסם עוד בגוף מודעת הדרושים ובהתאם גם דרישות התפקידמהן משרות מתפתחות ואיך זה יעזור למגייסי עובדים
משרות מתפתחות הן כאלה שלא היו קיימות בעבר או שהן חדשות בשוק העבודה. הם עשויים לדרוש מיומנויות שאנשים לא לומדים בדרך כלל בבית הספר ועשויים להיות רלוונטיים יותר לעתיד העבודה . דוגמאות למשרות מתפתחות הן העוזר האישי ומאמן הבריאות. שוק העבודה העתידי שונה בהרבה ממה שהיה לפני עשור. שינויים בטכנולוגיה, בכלכלה העולמית ותמורות דמוגרפיות יצרו הרבה מקומות עבודה חדשים שלא היו קיימים קודם לכן. לדוגמה, כלי רכב אוטונומיים צפויים ליצור שוק עבודה חדש אשר ידרוש מיומינוית נרכשות חדשות, כך גם לגביי המטאברס שעשויה לשנות את אופן השימוש ברשת, תהליכי שיווק, ומגוון רחב של משרות מתפתחות.