תעקבו אחרינו

עבודה כשאין עבודה

משבר הקורונה הנוכחי הכניס את כולנו ללחץ, גם מהפן הבריאותי של להידבק בווירוס שעוד לא ידוע עליו כלום, אבל גם מהפן העסקי- כלומר העבודה. יותר נכון- חוסר העבודה. מה עושים כשההוראות החדשות וההנחיות שניתנות בכל ערב מחדש אוסרות על לצאת לעבודה? כשהבוס מודיע לכם בערב שהחל ממחר לצערו אתם בחל”ת, כשחברות מפטרות בכל יום עשרות אם לא מאות עובדים? ומנגד כל התשלומים ממשיכים כסדרם. איך מתגברים על המשבר? ראשית חשוב לדעת שכמו כל תקופה, גם המשבר הנוכחי יסתיים וכולנו נדע ימים טובים יותר ועדיין. חשוב להיות פרקטיים ולהתמקד במציאת עבודה

צרת רבים חצי נחמה:

אולי זה עובד במצבים אחרים אבל לאו דווקא עכשיו. ברגע שמפטרים אתכם ואין אפשרות לעבודה אחרת, או מוציאים אתכם לחל”ת בלי לדעת אם תחזרו בכלל לעבודה ואם כן לאיזה תפקיד- זה לא מנחם שכולם נמצאים באותו מצב… להיפך. זה רק גורם לנו לחשוב- אז אפילו אין לנו במי להיעזר… אז מה בכל זאת עושים?

לא מתייאשים!

באמת שלא. לפני כמה ימים פרסמה סטייליסטית עסוקה מאוד שאפילו מלמדת קורס סטיילינג שאין לה עבודה. לא שיש לה פחות- אין לה בכלל. אז מה היא תעשה? איך היא תפרנס את עצמה ואת הילדים? הרי התשלומים שלה, כמו של כולנו, ממשיכים לרדת…

אז היא עשתה רשימה של עסקים חיוניים שפועלים גם בזמן משבר הקורונה ובדקה איפה צריך עזרה. וכך לחודש הקרוב היא הצטרפה לצוות הסופר הקרוב למקום מגוריה, עובדת חיונית וממוגנת שאמנם תרוויח הרבה פחות ממה שהיא רגילה- אבל תרוויח. לחילופין אדם אחר פרסם ברשת שהפך להיות שליח בסופר, אחרת הפכה להיות פועל ייצור במפעל חיוני

זה נקרא לא להתייאש!

מצאו עבודה שאינה תלויה במצב- שליחים, מלקטים בסופר, שומרים – עבדו במה שאפשר.

עוברים לאון ליין:

לא לכל עסק זה מתאים אבל כמעט לכולם. אפשר להתחיל להתקדם ולהשתמש בטכנולוגיה ודווקא עכשיו לפרוץ קדימה באינטרנט. סגרתם חנות פיסית? מכרו בחנות אינטרנטית. אם אין לכם אחת זה הזמן להקים. נכון שזה דורש כסף וזמן- אבל זמן יש בשפע עכשיו וזו השקעה עסקית שתשתלם גם כשהמשבר ייגמר. מי שיכול לשלוח את המוצרים עם שליחים בהתאם להנחיות יכול להמשיך לייצר אותו הדבר או בתפוקה קטנה יותר אבל עדיין לייצר ולמכור.

דוגמא לכך היא קוסמטיקאית שבן לילה הודיעו להן שאי אפשר לבצע טיפולי יופי כלשהן. הפרנסה נפסקה ברגע אחד. היא לא וויתרה, והתחילה לתת הנחות ומבצעים על מוצרים שיש אצלה, אבחונים דרך שיחות רשת, מעקב אחר הפנים של כל לקוחה מעקב בווידיאו כולל טיפים עצות ומה לקנות בפארמים שעדיין פתוחים. השיחות אמנם אינן מחליפות טיפול אבל מסייעות עד כמה שניתן וניתנות במחיר עלות כך שהן משתלמות ללקוחות.

דוגמא אחרת היא למורה פרטית שבימים כתיקונם היא מנהלת מערך של חוגים ושיעורים פרטיים, לקבוצות ובודדים. אלא שהיום עם המשבר הנוכחי ואי היכולת לצאת מהבית היא המציאה את עצמה מחדש עם קורס אינטרנטי. הוא זול הרבה יותר ויש שיגידו שגם אפקטיבי יותר, הילדים גם ככה בבית, אז למה לא לנצל את הזמן ולשפר את האנגלית.

עסק אחר, החליט להשקיע בתקופה הקרובה ולהעביר את החברה שלו לאון ליין, הוא מנצל את התקופה הנוכחית לאיסוף חומרים, לצילום מוצרים ובהמשך לבניית אתר מושלם שדרכו העסק יוכל להמשיך להתנהל ולהרוויח

אלו רק דוגמאות כמובן. אבל כמעט כל אחד מאיתנו עובדים ומעסיקים יכול להביט מסביב ולנסות לחפש הזדמנויות תעסוקה, להתמקד בלצמוח ולצלוח את המשבר הנוכחי ולזכור שאחרי כל משבר יש שגשוג ועלייה.

רק בריאות ופרנסה טובה לכולנו

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור