תעקבו אחרינו

גיוס עובדים בשלט רחוק

אין על פגישה פנים אל פנים. אין כמו לראות את האדם שעומד מולך, מה הוא לובש, איך הוא מריח, מהן הבעות פניו, איך הוא עומד… כל פגישה וירטואלית שתנהלו לא תשתווה לפגישה פיזית פנים מול פנים. אבל מה עושים כשהאדם שמולך לא יכול להיות באמת מולך? הוא רחוק, או חולה, או במקרים כמו מגיפה עולמית (שעד היום לא היו ניתנים כדוגמא אבל עכשיו הפכו לריאליים לגמרי) התשובה היא- יחסים בשלט רחוק.

יחסי עבודה מרחוק:

לא נתמקד עכשיו בכל סוגי היחסים שאפשר לנהל בשלט רחוק ואיך לעשות את זה בצורה נכונה אלא רק בעניין של גיוס עובדים בין אם מדובר בפרוייקט מיקור חוץ או גיוס ישיר כשישנה אפשרות לעבוד מהבית או לראיין מרחוק אדם שמתאים על פניו ואינו יכול להגיע לראיון פיזי כרגע או בכלל- אפשר בהחלט לגייס עובדים מרחוק. לא סתם קמו רשתות חברתיות שזו בדיוק המטרה שלהן.

איך מגייסים נכון בשלט רחוק?

1. הקפדה על מיון קורות החיים וסינון המועמדים –
מעסיקים – אל תתחילו להתקשר או לקבוע שיחת זום עם כל אדם שעונה על חלק מהדרישות אלא רק למתאימים. בדיוק כמו הזמנה לראיון עבודה רגיל- זה הזמן שלכם ושל המועמד. אל תבזבזו אותו. שמרו רק את קורות החיים הרלוונטיים ואל המועמדים האלה תפנו.
מועמדים –  זה הזמן שלכם לעבור שוב על קורות החיים, וודאו שהם ללא דופי, רלוונטיים עבור המשרה המוצעת, ממוקדים, בצעו הגהה בעצמכם ותנו לעין נוספת לוודא שהכל תקין. כשיש ריבוי של קורות חיים, גם שגיאת כתיב יכולה להוות בעיה.

2. משתמשים במדיות החברתיות-
מעסיקים – מדיה חברתית כמו לינקדין שנועדה לגיוס עובדים ברשת וקבוצות חיפוש עבודה בפייסבוק ובצ’אטים הם מקומות מעולים להתחיל בהם. היום אפשר לייעד עובד שזו האחריות שלו- מעבר לקורות החיים לבדוק את הפרופיל של אותו מועמד ולנסות להבין אם הוא מתאים לעבודה אליה הוא מיועד.
מועמדים – וודאו שהפרופיל שלכם מייצג את מי שאתם, שנו את הגדרות הפרטיות לחלק מהפוסטים, דאגו לתדמית הוירטואלית שלכם היא לא פחות חשובה. אובמה בעבר אמר לקהל סטודנטים במהלך הרצאה שעל מנת להיות נשיא צריך שלא להיות לך פרופיל פייסבוק 🙂

3. ראיון ווידיאו- כיום יש הרבה אפשרויות לשיחות ווידיאו והחוכמה היא להתייחס אליהן כמו ראיון רגיל- לא רק אתם אלא גם המועמד. וזה אומר, להגיע בזמן, להתלבש בהתאם, לעמוד בזמנים, להקציב זמן, ולבדוק את כל הפרמטרים שהיתם בודקים בשיחה פרונטלית רק בשיחת רשת. לא צריך לעדכן את המועמד שככה אתם נוהגים- מי שמחפש עבודה ומתראיין מרחוק אמור לדעת זאת בעצמו ולהתנהג בהתאם, ולכם זו תהיה אינדיקציה מעולה מי לא מתאים.
מועמדים – דאגו מראש לחדר שקט, בלי הסחות דעת וילדים מסביבכם, דאגו לסביבת צילום נעימה, ראיון עבודה על המיטה כשאתם בפיג’מה זה NO אחד גדול.

4. ניסיון! בחלק גדול מהמקרים כמגייזים אם זו עבודה מהבית אין לכם דרך באמת לעקוב מתי האדם בצד השני מתחיל לעבוד ומסיים ומה שחשוב לכם בעיקר זה שהוא עומד במשימות ומספק את התפוקה שהוא התחייב לה. עלות מול תועלת  מה שכן חשוב זה שמראש תדעו כמה זמן לוקח כל דבר שאתם מבקשים (בממוצע) מההכרות שלכם עם החומר ועם התוכנות ולאחר מכן תנו לו זמן ניסיון. אם אתם רואים שלוקח לו הרבה יותר מדי זמן על משימה אחת או שהוא מדווח על שעות רבות מדי- זה הזמן לבירור או לעבור הלאה למועמד הבא.
מועמדים – אם גוייסתם לעבודה מהבית בין אם היא זמנית או קבועה, זכרו שכמו כל עבודה גם לעבודה מהבית התייחסו ברצינות יתרה. הקפידו על שגרת יום קבועה, שימו נעליים, צאו מהפיג’מה ותעשו את ההכי טוב שלכם.

בהצלחה!

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור