תעקבו אחרינו

הסבה מקצועית להייטק – מתי צריך להחליף מקצוע?

נחזור לרגע בזמן, לשנות ה-90, שלרוב האנשים היה מסלול די דומה בחיים, הם היו מסיימים את השירות הצבאי, ממשיכים אל עבודה זמנית ואז, להגשים את החלום שלהם (או של ההורים שלהם) ולהירשם אל אוניברסיטה, כשהלימודים מסתיימים, כמובן שלאחר מכן מוצאים עבודה בתחום וממשיכים איתו למשך כל החיים מבלי לחשוב בכלל על הסבה מקצועית להייטק

אבל עם השנים, בזכות המון מכללות שונות שקמו, מקצועות רבים שפותחו וחברות השמה איכותיות, אנשים ממש לא ממהרים להישאר באותו מקצוע. איך באמת יודעים מתי צריך להחליף מקצוע? כל הסיבות בכתבה הבאה:

    1. חוסר סיפוק והנאה –
      הכרתי המון אנשים שאחרי כמה שנים בקריירה שלהם, הם הבינו שהם לא נהנים יותר בעבודה שלהם, שבכל מוצאי שבת הם עצבניים וחסרי אנרגיות לקראת השבוע החדש. הרי הם יודעים, שלא משנה מה הם יעשו או על איזה פרויקט הם יעבדו, יהיה להם משעמם ושום דבר לא יגרום להם ליהנות. 
    2. התחום עומד למות –
      נכון שבזכות עולם ההייטק המון מקצועות חדשים מתעוררים להם, אבל לצערנו, כבר קיימים מלא תחומים שיש בהם עומס עצום של עובדים ושאין אליו ביקוש יותר, בעקבות כך, אתה מבין שאין יותר מדי לאן להתקדם ושאם לא תחליף מקצוע בקרוב, עוד כמה שנים תמצא את עצמך חסר עבודה.

    3. תקרת הזכוכית –
      היה לי חבר טוב, שבאמת אהב את העבודה שלו, הוא ניהל בר ממש נחמד בצפון הישן בתל-אביב, היו לו המון לקוחות, הוא הרוויח משכורת לא רעה בכלל, עם הזמן הוא קיבל אחוזים מהעסק, אבל הבין שבתחום הזה, אין לו לאן לשאוף יותר, גם אם הוא יהיה בעלים של בר אחר, המשכורת שלו לא תקפוץ יותר מדי וסגנון וסביבת העבודה תישאר אותו הדבר..
    4. המשכורת נמוכה –
      לא חושב שבאמת יש צורך להרחיב פה, אני חושב שאחת הסיבות העיקריות שבעקובה אנשים בוחרים בשינוי קריירה היא מכיוון שהם מרוויחים משכורת נמוכה.
      במציאות של היום, עם תשלום על השכירות/משכנתה, ביטוחים, אוכל, שתייה וכו’, קשה מאוד לעבוד עם משכורת נמוכה, יותר ויותר אנשים נוטשים את המקצוע הקודם שלהם לטובת הסבה מקצועית לעולם ההייטק, בין אם זה פיתוח, בדיקות תוכנה, עיצוב גרפי, ניו-מדיה וכו’.
    5. התחום לא מתאים לכישורים שלך –
      לצורך הדוגמה, אתה רואה חשבון, אבל עוד מגיל קטן יש לך חוש קראייטיבי ויצירתי מאוד חזק, אבל כנראה שהקשר בין הכישרון שלך לבין המקצוע והעיסוק היום-יומי שלך, הוא מקרי בהחלט. לכן, אופציה של הסבת אקדמאיים להייטק, היא תמיד מבורכת, גם אם למדת מקצוע יוקרתי ונחשב, כמו משפטים, ראיית חשבון וכו’.
    6. אתה מגלה תשוקה אל מקצוע אחר –
      בזכות המון פעילות רבה ברשתות החברתיות, גיליתי מה אני באמת אוהב, וכך גם רבים אחרים, עם קצת מחקר והמון רצון, כל אחד יכול להכיר לפחות עוד שניים או שלושה מקצועות אחרים אליהם הוא מתחבר.
    7. אתה לא באמת אוהב את התחום שאתה עובד בו –
      כמה אנשים אתם מכירים שעשו תואר אך ורק בשביל לרצות את ההורים שלהם? גם אם זה בתחום שבכלל הם לא אוהבים? העיקר שהסביבה שלהם תהיה מרוצה מהם? אני משוכנע שזוהי סיבה מספיק טובה בשביל לקום ברגע זה וללכת ולעשות שינוי מקצוע, אל תחום שבאמת יתאים לו.

אז מה עושים עכשיו…?

אני יודע, לפעמים לעשות שינוי זה דבר שלא פשוט על אחת כמה וכמה כשמדברים על הקריירה שלנו.
אפשר לומר שזו קלישה ושצריך לקפוץ למים העמוקים, אבל במקרים מסוימים בחיים, בדיוק כמו בכל קטע דרמתי באיזשהו סרט הוליוודי, באמת צריך לעשות את הצעד הזה.

אז קודם כל, עשה בדיקה ותברר איזה מקצוע באמת מתאים לך בתחום לימודי הייטק, מכיוון שהוא מגוון בהמון תפקידים שונים, מעניינים, מסקרנים, שאם תבחר להתמקצע בעולם שמתאים לך, תוכל להבין שניתן ליהנות בעבודה שלך, להרוויח משכורת איכותית להיות עם מקצוע לטווח הרחוק ולהכיר אנשים חדשים.

תחום ההייטק מגוון במספר תפקידים שונים, כגון:
  • סייבר ואבטחת מידע
  • תכנות ופיתוח
  • בניית אתרים
  • בדיקות תוכנה – QA
  • שיווק דיגיטלי
  • עיצוב גרפי
  • אנימציה ותלת מימד
  • ניהול רשתות

והאמת? הרשימה הזאת לא נגמרת, כל מה שחשוב לדעת, שאם אתה חושב לעשות הסבה מקצועית, צריך לדעת שזה לא כזה מפחיד כמו שזה נשמע, וניתן להגיע אל העולם הזה בתוך כמה חודשים מהיום.

 

 

 

 

 

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור