תעקבו אחרינו

גיוס עובדים לעסק קטן

איך מגייסים עובדים לעסק קטן? האם יש הבדל ביו גיוס כח אדם לארגון גדול לבין עסקים קטנים? ואיך בכלל מתחילים? על זאת ועוד במאמר הבא.

 

כל עסק מחפש עובדים טובים ומקצועיים. אך בשונה מארגונים גדולים שיכולים “לספוג” עובדים ברמות שונות ולהכיל את השונות והמורכבות של כל עובד. כשמדובר בעסקים קטנים של 1-10 , עובדים כל עובד הוא פונקציה חשובה במערכת. לכל עובד תפקיד מוגדר ולרוב נדרש מכל עובד להיות ההכי טוב בתחומו. העסק הקטן (לאו דווקא בתזרים המזומנים, אלא  קטן בכמות כח האדם) לא יכול לספוג עובד שיהיה קצת פחות חזק בתחומו.

ולכן להון האנושי בעסקים הקטנים חשיבות עליונה. וכאשר מדובר בתהליך גיוס עובדים לעסק קטן חשוב להקפיד ולא להקל ראש בעיניין.

איך לגייס עובדים לעסק קטן .

במרבית העסקים הקטנים, בשל מצבת כח האדם, אין ממונה על גיוס העובדים. לרוב מדובר במנכל החברה שמגייס או בעובד אחר שיהיה הממונה הישיר והוא זה שקיבל את האחראיות עבור גיוס העובד. לא תמיד למנכל או לאחד העובדים יש את היכולות הדרושות עבור גיוס עובדים. וכשמדובר בעסק קטן לא כדאי לנסות יותר מידי. לנסיונות וכשלונות יש מחיר.

עסקים רבים, מבצעים תהליך גיוס באופן עצמאי בצורה לא נכונה , פזיזה מידי ולא מקצועית, הגיוס לא איכותי ובסופו של דבר מתבזבז זמן רב על הכשרה של מועמד לא נכון  והעובד מסיים את תפקידו בין אם על ידי המעסיק או על ידי הודעה על התפטרות, בשני המקרים עקב חוסר התאמה.

 אז איך מבצעים תהליך גיוס בצורה נכונה?

הגדירו מראש את  המשרה – שבו עם הגורם האחראי או עם כלל הפונקצויות שאמורות לעבוד בשוטף, מול העובד. והגדירו בדיוק מה המשרה הדרושה.

עברו על אתרי מתחרים, אספו חוזקות וחולשות של מודעות דרושים באתרי המתחרים , וכתבו משרה מדוייקת עבור המשרה שלכם.

פרסום ברשת של המשרה אמור לסייע לכם לאתר את המועמד . כמובן שיש שוני אם אתם מחפשים לגייס מזכירה לעסק או מחפשים מהנדס תוכנה. קהל היעד שלכם והמועד הפוטנציאלי לא תמיד נמצא ברשתות החברתיות ולכן זכרו כי ניתן גם להעיזר בחברות כח אדם המתמחות בגיוס עובדים לעסקים קטנים .

 

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור