טעויות בראיון עבודה טלפוני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מעסיקים רבים בוחרים לבצע ראיון טלפוני מקדים לפני הזימון לראיון הפרונטאלי, שלב הריאיון הטלפוני מגיע לאחר שעברתם את שלב קורות החיים ולפני השלב של הריאיון הפרונטאלי. מדובר בשלב מאוד חשוב גם אם השיחה קצרה ואורכת מספר דקות, שכן היא יכולה לקבוע אם בכלל תוזמנו לראיון פנים מול פנים. יכול להיות שעל הנייר אתם מאוד מתאימים לתפקיד אבל בשיחה טלפונית אחת תעשו רושם מוטעה או שלא תעשו את הרושם הנכון ואז תאבדו את הסיכוי להתקבל לעבודה. לא חבל?

מה חשוב לדעת לפני ראיון טלפוני

המקומות שאתם יכולים ליפול בהם:

יש לא מעט מקומות שאתם יכולים ליפול בהם בראיון טלפוני ולכן חשוב להתכונן אליו ממש כמו אל ראיון פנים מול פנים ולא להקל ראש! להיות מוכנים בזמן, להתלבש כמו שצריך, להיות מרוכזים ללא הסחות דעת ורעשי רקע ולהגיע מוכנים. איפה תוכלו ליפול?

  1. אם לא תגיעו מוכנים- אתם צריכים להיות מוכנים לענות על שאלות כמו- למה אתם מחפשים עבודה חדשה ומדוע עזבתם את הקודמת, מה מייחד אתכם וגורם לכם להתאים למשרה וכמובן- ציפיות שכר וזמינות התחלת עבודה. החזיקו את קובץ קורות החיים ששלחתם מולכם ואת הפרטים על העבודה מולכם (מה שמהווה יתרון על פני פגישה פרונטלית) והיו מוכנים לספק מידע ולענות על שאלות.
  2. אם לא תנהלו את השיחה כמו פגישה- במידה וקבעתם ראיון טלפוני היו מוכנים לקבל אותה במקום נוח ושקט. בחדר סגור או במשרד ביתי. לא במקום ציבורי ולא במקום רועש, לא עם תינוק על הידיים ובטח שלא תוכך כדי שאתם עסוקים במשהו אחר. אל תענו מתוך שינה, אל תדברו עם מישהו אחר ואל תשתיקו כל הזמן את הרעש מסביבכם. אם באמת יש משהו לא צפוי בקשו לדחות את השיחה אבל וודאו למתי ובכמה זמן ואל תשאירו את הדחייה ל “אחר כך” מה שיכול לבטל את השיחה לחלוטין.
  3. אל תדברו כאילו זו שיחה חברית- נכון שזה בטלפון ואתם לא רואים את מי שמולכם אבל הוא לא חבר שלכם. הוא מגייס לתפקיד והוא רציני וכדאי שגם אתם תהיו. אל תתבדחו, אל תדברו איתו בסלנג, ובאופן כללי אל תנהלו שיחה חברית אלא שיחה חברותית במידה המתבקשת ובעיקר עסקית ורשמית שמתאימה לסוג העבודה שאתם מנסים להתקבל אליה.
  4. שמרו על כללי הנימוס בשיחה- הקשיבו עד הסוף, וודאו שהבנתם את השאלה ורק אז ענו עליה. אל תתפרצו לדברי המראיין ותנו לו לסיים לדבר. אל תסטו מהנושא אלא תענו על השאלה בהרחבה אבל לא בהרחבת יתר. קצר, לענייו ומדויק מבלי לנדבר מידע מיותר שלא רלוונטי לשאלה. כמו כן התנסחו בצורה רהוטה, ברורה ומנומסת לאורך כל השיחה.
  5. לא להתייחס לראיון הטלפוני כראיון העיקרי- מדובר בכלי סינון מאוד חשוב ואפקטיבי בו משתמשים מגייסים אבל הוא רק שלב לכיוון הריאיון האמיתי- זה שיתבצע פנים מול פנים. מי שידבר איתכם בטלפון סביר להניח שהוא המגייס ולא זה שיראיין אתכם באופן פרונטלי לכן המטרה היא בעיקר לספק לו מידע ולענות לו על השאלות בכדי שיחליט לזמן אתכם לראיון הבא. אל תשאלו שאלות לא רלוונטיות ואל תבקשו לקבל עוד מידע שכרגע לא חשוב לקבל. שמרו זאת לראיון העיקרי. זכרו כי תהליך חיפוש עבודה יכול להיות מייגע ומעייף אך שכרו בצידו, שיהיה בהצלחה .

.

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור