טיפים חיוניים כאשר מתחילים מקום עבודה חדש

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
shutterstock_572805178

התחלת עבודה במקום חדש היא אירוע מרגש, מורכב ובעל משמעות. הימים הראשונים בעבודה קריטיים ליצירת קשרים עם קולגות וזה גם הרגע שבו נרצה להרשים את המנהלים והבוסים.
מנגד, לנו כעובדים חדשים לא תמיד יש את הידע הנדרש על מנת לבלוט בלי למשוך יותר מדי תשומת לב. לכל זה יש להוסיף את עניין החפיפה ותמיד צריך לדעת כיצד להלך בין הטיפות.

לאור האמור לעיל, הנה כמה טיפים חיוניים כאשר מתחילים מקום עבודה חדש בכל תחום:

1. אל תתביישו לשאול שאלות

אין שאלה לא טובה ועכשיו זה בדיוק הזמן לנצל את האשראי שניתן לכם כעובדים חדשים. אל תתביישו לשאול חברים לעבודה, קולגות ומנהלים ישירים ואל תעשו אף פעולה בלי לקבל אישור.
נסו כמובן להגדיל ראש וליטול יוזמה, אך בשלב הזה עדיף שתהיו זהירים ולא תיקחו על עצמכם סיכונים מיותרים שעלולים לפגוע בתדמית שלכם.

2. דעו מתי להחתים שעון נוכחות

השעות הראשונות בעבודה מאפשרות לכם לערוך תצפיות, לאסוף מידע ולבדוק איפה בדיוק נמצא שעון הנוכחות ומתי עליכם להחתים אותו.
זה אולי נראה לא קריטי, אבל מקומות עבודה רבים מציבים דגש על החתמה של שעון נוכחות בזמנים ספציפיים, או בעת אירועים מסוימים (כמו לדוגמה כאשר יוצאים ממקום העבודה ובכוונתכם לנהוג ברכב בזמן ההפסקה – אזי מקום העבודה עשוי לדרוש החתמה של שעון נוכחות ביציאה כדי להימנע מנשיאה בעלויות הביטוח במקרה של תאונת דרכים) וכך יתאפשר לכם להשתלב במקום העבודה החדש בלי שום בעיות.

3. צרו קשרים חברתיים

קשרים חברתיים במקום העבודה חשובים לא פחות ואולי גם יותר מהידע המקצועי שלכם. צרו כמה שיותר קשרים עם אנשים חדשים, התחברו עם אלו שאתם לא מכירים ונסו להתחבב עליהם. צאו מדי פעם לפינת הקפה ואכלו ארוחות צהריים משותפות עם הקולגות. הישארו ערניים למה שקורה סביבכם וכך תדעו גם עם מי להתחבר בעתיד. במקביל, התרחקו מרכילות וזכרו שיעבור קצת זמן עד אשר תוכלו להרשות לעצמכם להתבטא לגמרי בחופשיות.

4. שנו את ההרגלים שלכם

שינוי הרגלים דורש השקעה של זמן, מאמץ וסבלנות. סביר להניח שהגעתם למקום עבודה חדש עם הרגלים ישנים, אבל תצטרכו לבדוק איזה מהם עדיין רלוונטיים. היפטרו כמה שיותר מהר מהרגלים רעים וחזקו את הנקודות החלשות. מקום עבודה חדש נותן לכם תרוץ לפתוח דף חדש ולשנות כל מה שבעבר פגע בקריירה שלכם. את זה תצטרכו לעשות גם ברמת החיים האישיים וגם בכל הנוגע להתנהלות מקצועית.

5. תאמו ציפיות

תיאום ציפיות מול שדרת הניהול היא תנאי נוסף להצלחה במקום העבודה. אתם צריכים לדעת מה מצופה מכם לעשות, איפה אתם עומדים ביחס לקולגות ומה גבולות הגזרה שבהם אתם אמורים לפעול.
ככל שתקדימו לתאם ציפיות, כך תמנעו פערים בתקשורת ותקלו על הימים הראשונים במשרד. כמו כן, דעו כיצד לעמוד על שלכם והציגו את הדברים בצורה אסרטיבית, ברורה ומנומקת היטב.

ולסיכום, שיהיה בהצלחה בתחילת הדרך החדשה.

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן