אחריות תיגבור לשמירה על הסביבה

1 .מדיניות :

מדיניות חברת תיגבור להגביר את המודעות בקרב עובדיה ולפעול למען הסביבה. חברת תיגבור לוקחת אחריות בנושא ודורשת מכל סניפיה לנהוג בהתאם לנהלים  החדשים :

2 .מטרות :

להנחות את עובדי תיגבור בנושאי איכות הסביבה, לפעול להפחתת הנזקים הסביבתיים  הנובעים מפעילותיה של החברה.

3 .הנהלים :

3.1 שימוש בנורות חסכוניות במקום נורות רגילות צורכות 80% פחות חשמל – חסכון של 70 ק”ג פחמן דו חמצני בשנה – בסניפים שניתן להחליף נורות חיסכון יש לפנות לסמנכ”ל רכש בנושא.

3.2  כיוון המזגן לטמפרטורה נכונה – כל חריגה מגדילה את צריכת האנרגיה ב-5% -המלצת תיגבור לכוון את המזגנים על 22 מעלות. ולכבות את מערכת המיזוג באזורים לא מאוכלסים.

3.3  ניתוק מוצרי חשמל – ניתוק מכשירי חשמל גם ממצב המתנה חוסכת מאות ₪ בשנה, יש לדאוג לכבות את כל המכשירים בסוף יום עבודה, וגם במהלך היום    בחדרים ריקים מאדם: יש לכבות מזגן, אורות, מחשבים, מדפסות, מכונות צילום-   באחריות מנהלי הסניפים לדאוג לכך.

3.4  ניקוי מסנן המזגן – מסנן מזגן מאובק פוגע ביעילות המזגן וצורך חשמל פי 30% –  יש לדאוג לניקיון מסנן המזגן פעמיים בשנה – הנושא באחריות מנהלי הסניפים.

3.5  חיסכון בדלק – יש לתחזק את הרכב באופן סדיר ובהתאם להוראות היצרן: טיפולים   תקופתיים בזמן, החלפת שמנים, מסננים, ביצוע כיווני מערכות מנוע – פעולות אלו  תורמות לשיפור ביצועי הרכב, חיסכון בתצרוכת הדלק וצמצום פליטת המזהמים  מצינור מפלט הרכב. נהיגה במהירות המותרת, כוון לחץ אוויר בגלגלי המכונית פעם בחודש, מציאת שותפים לנסיעה ליעד משותף, שימוש מושכל במזגן הרכב  כל אלה מפחיתים את כמות הדלק ואת כמות  הפליטות של פחמן דו חמצני באחוזים רבים – באחריות כל בעלי רכבי החברה לנהוג כך. כמו כן הימנעו מהאצות מיותרות  ומהזנקת הרכב ממצב עצירה – הן מעלות את תצרוכת הדלק ב- 25%. נהגו במהירות קבועה. כבו את המנוע בזמן המתנה ברכב.

3.6  התקנת חסכמים בברזים -בסניפים שניתן להתקין, חברת תיגבור תתקין חסכמים – באחריות סמנכ”ל רכש.

3.7  זיהוי נזילות ודליפות של מים במשרדים – נזילות ודליפות גורמות לבזבוז עצום ומיותר של מים – באחריות כולם ליידע את סמנכ”ל רכש בדבר.

3.8  שימוש בחומרי ניקוי אקולוגיים – שימוש בחומרי ניקיון אקולוגיים שומרים על הסביבה ועלינו- רכישת מוצרי ניקיון אקולוגיים מתבצעת ע”י סמנכ”ל רכש על מנהלי הסניפים לפנות אליו לקבלת הציוד  .

3.9  פינוי פסולת–הקפידו על פינוי נכון של חומרים פנו חומרים בצורה נכונה ולפי ההוראות כדי שלא יהפכו למזהמים ויגרמו לנזקים. לדוגמה, סוללות, בקבוקי פלסטיק, נייר, דיסקים וכדומה הקפידו להשליך כל חומר למכלי האיסוף המיועדים לכך. אם חסרים באזורכם אמצעים למיחזור, פנו לרשות המקומית עם העתק למשרד להגנת הסביבה. התעדכנו במוקד העירוני בכל הקשור למיקום מכלי מיחזור ולפינוי חומרים שונים. פסולת הנייר ברוב סניפי תיגבור נאספת ע”י  אמניר ,

3.10 רכישת ניר ממוחזר להדפסה וצילום- בתיגבור רוכשים כיום רק נייר ממוחזר כמו כן מדפיסים בבתי הדפוס אך ורק על ניר ממוחזר.

 3.11 הקטנת שימוש בנייר – שימוש חוזר במעטפות בין הסניפים ,הדפסה משני צידי העמוד והפחתת הדפסות ללא צורך תקטין את זיהום האוויר. ברוב המדפסות בתיגבור ניתן להדפיס על שני צדי העמוד : בעת הדפסה בוחרים בקובץ הדפסה לוחצים על כפתור “מאפיינים” ומסמנים את האופציה הדפסה בשני צדי הדף.כמו כן אין צורך להדפיס תלושי שכר שוב אלא להנחות את העובדים לראות את התלוש דרך האתר. הקפידו לכתוב על שני צדי הדף, וכוונו גם את המדפסת  להדפסה דו- צדדית, כדי לחסוך בנייר.

3.12  שתיית מים ממתקן טיהור במקום מבקבוקים- בקבוקי מים פולטים חומרים מזהמים לתוך המים ומייצרים פסולת פלסטיק- בסניפי תיגבור ומשרדי ההנהלה     מותקן מערכת טיהור מים ולכן אין צורך ברכישת בקבוקים.

3.13 הקטנת הצריכה בפלסטיק – שימוש בכלים פלסטיק וקלקר יוצרים כמויות אשפה  גדולות וגורמות לזיהום אויר- על מנהלי הסניפים לדאוג לכלים רב פעמים ושימוש מועט בכלים חד פעמיים.

3.14  למשתמשים בטלפון נייד, צמצמו את מידת החשיפה לקרינה, השתמשו בדיבורית  ברכב ובדיבורית אישית, קצרו את משך השיחה העדיפו שימוש בטלפון קווי על השימוש בטלפון נייד דברו בטלפון נייד רק במקום שיש בו קליטה מלאה .

העובדים מוזמנים לשלוח אלינו טיפים נוספים בנושאים סביבתיים. נשמח לשלב את הטיפים המתאימים בנוהל ובאתר החברה ניתן לשלוח למייל revitalb@tigbur.co.il

4 אחריות :  אחריות ישום נוהל זה מוטלת על מנהל\ת אחריות חברתית וממונה על איכות הסביבה.