תעקבו אחרינו

טכניקות NLP שיסייעו לך לעבור ראיון עבודה

טכניקות כמו NLP יכולות לעזור לנו מאוד בראיונות עבודה שהם לא אחת חוויה לא מאוד נעימה ומלחיצה. בעזרת NLP ניתן לתקשר טוב יותר עם האנשים שסביבנו, להבין את הכוונות שלהם ואף להשפיע עליהם באופן חיובי על פי הצרכים שלנו.

NLP הוא כמובן לא דבר שלומדים ביום אחד וגם לא ביומיים, אבל יש מספר לא קטן של טכניקות NLP לפני ריאיון עבודה פשוטות יחסית שכל אחד יכול לנצל לטובתו.

זה לא מבחן

הדבר הראשון שצריך להבין הוא שריאיון עבודה הוא לא בהכרח מבחן, והכול תלוי מאיזו נקודת מוצא מגיעים אליו. לדוגמה, אפשר גם לחשוב עליו בתור דייט שבו שני הצדדים בוחנים אחד את רעהו והמטרה שלנו היא להבין אם הצד השני (מקום העבודה או המראיין שעשוי להיות הקולגה שלנו בעתיד) בכלל מתאימים לנו. באופן זה, אנחנו לא מרגישים שדוחקים אותנו לפינה והרבה מתחים שלא עוזרים לנו יכולים להשתחרר בקלות.

להבין את הדיאלוג הפנימי

לפני אירועים וסיטואציות מפחידות כמו חיפוש עבודה וראיון עבודה שאנחנו מרגישים שאנחנו לא מוכנים אליהם, הדיאלוג הפנימי שלנו יהיה שלילי וסביר להניח שקודם כל נחשוב על מה שאנחנו לא יכולים לעשות. קשה מאוד לשנות את הדיאלוג הפנימי כשלעצמו, אבל אפשר לשנות את הטון שלו בשביל שנבין שהתחושות האלו לא בהכרח משקפות את היכולות האמתיות שלנו. אם נשנה את הטון לטון מזלזל או טון ילדותי, נוכל להפחית את החשיבות של התחושות השליליות ולצמצם אותן לפרופורציה הנכונה. גם טכניקות של דמיון מודרך אותן לומדים במסגרת קורס NLP יכולות לעזור.

לא לפחד לצאת מהעור שלנו

הרבה אנשים חוששים שאם הם ינסו למצוא חן בעיני המראיין או יתחנפו אליו, הם ייראו מזויפים ויחשפו את המסכה שלהם מהר מאוד. למעשה, זה לא תמיד נכון והשאלה היא באיזו מידה עושים זאת ובעיקר באיזה אופן. לדוגמה, שינוי בסגנון הדיבור, אוצר מילים או ז’רגון מקצועי יכולים דווקא להרשים את המראיין. באותו אופן, התאמה של שפת הגוף ושינוי זווית היציבה או הישיבה יכולים ליצור תחושה ניחוחה אם לא עושים זאת בצורה מוגזמת.

כמובן שזה לא כל כך פשוט, ולכן כדאי מאוד לקחת שעור אחד או שניים בנושא כחלק בלתי נפרד מתהליך חיפוש העבודה.

לקפוא או לקפוץ

ואם הזכרנו שפת גוף, אחד האיברים הכי בולטים בראיונות עבודה הם הידיים שלנו, או ספציפית יותר, תנועות הידיים שלנו: יש אנשים שמרגישים קיפאון מידי בידיים ולכן הם כלל לא מזיזים אותן, ויש כאלו שהמצב אצלם בדיוק הפוך, הם לא מצליחים לשלוט בתנועות, ומשתמשים בתנועות רחבות וחדות על מנת להדגיש את מה שהם אומרים. הבעיה היא שהתנועות האלו נתפסות כדיבור מהיר ואפילו אגרסיבי אצל המראיין, מה שבוודאי לא תורם לסיכויים שלנו להתקבל לעבודה.

הפתרון הוא להשתמש בתנועות הידיים לטובתנו בצורה “מאורגנת”. לדוגמה, אנחנו יכולים לתחום אזור מסוים עם הידיים בשביל לציין תקופות שונות בחיים המקצועיים שלנו או לבצע תנועות של ספירה בשביל למנות דברים.עוד תנועה שימושית היא מעין לחיצת יד באוויר אשר יוצרת מסר של קרבה בלי להתקרב ממש.

התנועות שלא כדאי לעשות הן תנועות שבהן הידיים פתוחות והאגודלים מופנים כלפי המראיין מכיוון שאפשר לפרש את התנועה הזו כתנועה של התנצלות ואפילו חוסר ביטחון. עדיף שהאגודלים שלנו יפנו לצדדים או למעלה.

כל  נושא תנועות הגוף נלמד באריכות בקורסים המלמדים את טכניקת ה –NLP או מכשירים מטפלים בתחום, ואין טוב ממראה עיניים והתנסות אישית.

להבין מהי השאלה מאחורי השאלה

כולנו מכירים את השאלות שחוזרות על עצמן בראיונות עבודה: איפה תראה את עצמך בעוד חמש שנים? למה עזבת את העבודה הקודמת? ציין חמש יתרונות ויתרונות שיש לך? וכך הלאה…

הרעיון כאן הוא להבין את השאלה מאחורי השאלה ולנצל אותה לטובתנו על מנת ליצור רושם חיובי. למשל, השאלה “למה עזבת את העבודה הקודמת?” יכולה לשמש לנו הזדמנות לספר למה העבודה הקודמת לא סיפקה אותנו ורצינו להתקדם עוד מבחינה מקצועית.

דוגמה אחרת – שאלה כמו “מה אתם יודעים על החברה שלנו?” לא נועדה לבדוק בהכרח האם עשיתם שיעורי בית לפני הריאיון, אלא לבדוק למה אתם באמת רוצים לעבודה בחברה ולהתרשם מהמוטיבציה שלכם (עוד סיבה למה שפת הגוף כל כך חשובה).

נסו לחלק את השאלות לכמה קבוצות, במיוחד כאלו שכבר שאלו אתכם בראיונות קודמים ולנסות להבין מה עומד מאחוריהן. חשבו גם מהכיוון ההפוך, מה אתם הייתם רוצים לדעת אילו ישבתם בכיסא המראיין?

נצלו היטב את ההזדמנות לשאול שאלות

כמו שציינו בחלק הקודם, אחת השאלות הכי נפוצות בראיונות עבודה נועדה למעשה לבדוק למה אנחנו רוצים לעבוד דווקא בחברה הספציפית בה אנחנו מקיימים את הריאיון. לכן, כאשר שואלים אותנו אם יש לנו שאלות, אנחנו יכולים לנצל את ההזדמנות ולשאול שאלות שמעידות על כך שאנחנו מתעניינים בחברה, במה שיש לה להציע, באווירה ואפילו שאנחנו כבר מוכנים להיות עם חצי רגל בפנים (האם יש כאן חניה מוסדרת או הסדר עם חניון ציבורי?).

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

הצטרפו עכשיו לתיגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור