תעקבו אחרינו

השמת עורכי דין

גיוס והשמה בתום ההתמחות

אחוז הסטודנטים שמסיימים לימודי משפטים עולה משנה לשנה. מדובר במסע לא פשוט, יש יאמרו מאתגר הכולל הגעה לשיעורי חובה, כתיבת עבודות וסמינריונים, מבחנים, השתתפות בדיבייטים, לימוד של אינספור קייסים ומקרים במערכת המשפט בישראל וגם בעולם כאשר בסופו של תהליך עלינו לחפש אחר התמחות בתור עורכי דין. בזמן או אחרי ההתמחות כל מתמחה מחוייב לגשת גם למבחני הלשכה, מבחנים אליהם אנו יושבים ימים על גבי ימים, לא ישנים בלילות אך בסופו של דבר זוכים לקבל את התואר המיוחד והיוקרתי, על כך אין ספק: עורך דין.

השאלה מכאן היא איך מחפשים עבודה בתור עורך דין מתחיל?
לאלו מכם שהחליטו שלא להמשיך במשרד בו עשו את ההתמחות שלהם, השלב הראשון בחיפוש העבודה כולל הגעה להחלטה. מה אתם מחפשים? האם ברצונכם להשתלב בחברה בה מחלקה משפטית כמו למשל חברת ביטוח שזקוקה לעורכי דין המתמחים בתחום הרשלנות הרפואית או דיני עבודה או שמא ברצונכם להתחיל ממשרד עורכי דין. הבחירה לעבוד בחברה, בעיקר בתחילת הדרך הנה מעט בעייתית עבור עורכי דין שכן ברוב המקרים חברות בעיקר גדלות מייעדות עורכי דין מתחילים ללא ניסיון ממשי לתפקידים קטנים. עובדה זו תמנע מכם לצבור ניסיון בתחום הספיציפי שמעניין אתכם.

במידה והחלטתם ללכת דווקא על עבודה במשרד עורך דין השאלה שאתם צריכים לשאול היא: גדול או קטן?.

גדול, בינוני או קטן
רוב המשרדים הגדולים מתמחים בהרבה תחומים, יש להם מגוון מחלקות והם מעסיקים עורכי דין לענייני תעבורה, עורכי דין לענייני רשלנות רפואית, עורכי דין לענייני גירושין בעוד משרדים קטנים לרוב יתמחו בתחום אחד או שניים. בעוד משרד גדול לרוב יציע לכם משכורת גבוהה יותר אך ידרוש מכם הוכחה לציונים מצוינים ובו הדרך לשותפות ארוכה עד בלתי אפשרית, משרד בינוני או קטן יאפשר לכם להתקדם קצת יותר מהר והסיכוי לצבור ניסיון ממשי עם לקוחות שבאמת תלמדו מהמקרים שלהם משהו יותר גבוה.

במשרדים קטנים בהם בדרך כלל לא מועסקים יותר מעשרים עורכי דין, תוכלו לצבור ניסיון בצורה המהירה ביותר אך החיסרון הוא בכך שמגוון התחומים במשרדים מהסוג הזה לרוב מצומצם.

מבחינת נפח שעות העבודה, זה כבר עניין שמשתנה מאוד בהתאם למאפיינים כמו גודל החברה, כמות עורכי הדין שעובדים בה, כמות הלקוחות, התקופה בשנה וכדומה. בכל מקרה, בין אם תבחרו לעבוד בחברה, משרד עורכי דין גדול, בינוני או קטן, לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות, שווה לשים את כולם על המאזניים, ״לירות״ לכמה כיוונים במקביל ולהגיע להחלטה הטובה ביותר עבורכם.

 

איך להתנהג בראיון עבודה - תיגבור כוח אדם

לוח דרושים

משרות דרושים - תגבור השמה

מאמרים אחרונים

גלילה לראש העמוד

הצטרפו עכשיו לתגבור

העלאת קובץ קורות חיים

הצהרת נגישות

חברת תיגבור רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב’ רויטל ברכאל בטלפון שמספרו 077-2370029 בדוא”ל revitalb@tigbur.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

נגישות סניפי תיגבור